معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۴ هزار و ۵۶۰ نفر تحت پوشش سوادآموزی هستند و در سه دوره «سواد»، «انتقال» و «تحکیم» آموزش می‌بینند.

یاسر خسروی گفت: امسال ۴ هزار و ۵۶۰ نفر تحت پوشش دوره سوادآموزی استان هستند که در سه دوره سوادآموزی «سواد»، «انتقال» و «تحکیم» آموزش می‌بینند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دوره سواد از پایه اول تا سوم ابتدایی با حجم ۲ هزار و ۴۰۰ نفر، دوره انتقال از پایه چهارم تا ششم ابتدایی با حجم یک‌هزار و ۲۰۰ نفر و دوره تحکیم با حجم ۹۶۰ نفر است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: دوره انتقال شامل افرادی است که دوره سواد را طی کرده‌اند، اما نمی‌خواهند وارد دوره تحکیم شوند و نیاز به تثبیت آموخته‌ها دارند.

خسروی با بیان اینکه شهرستان لردگان بیشترین حجم سوادآموزی را داراست، بیان کرد: سن ورود به دوره‌های سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال تعریف شده بود که در حال حاضر به ۶۰ سال افزایش پیدا کرده است و پس از تایید افراد، کتاب‌های درسی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ۶۵۰ معلم سوادآموز در استان مشغول به فعالیت هستند که نیمی از این افراد هنوز استخدام رسمی آموزش و پرورش نیستند و در مناطقی که کمبود سوادآموز باشد از ظرفیت معلم‌های منطقه استفاده می‌شود.

خسروی در خصوص امتحانات سوادآموزی تصریح کرد: به تعداد قبولی هر مربی حق‌الزحمه پرداخت می‌شود و برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی در جلسه امتحان کارشناسان مربوطه در محل آزمون حضور می‌یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار