هفت میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و ورزشی در مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال وبختیاری، از توزیع هفت میلیارد ریال تجهیزات بین مدارس استثنایی استان در قالب کاروان توزیع تجهیزات آموزشی و ورزشی خبر داد.

عباس داوطلب افزود: این تجهیزات شامل وسایل آموزشی، توانبخشی و تربیت‌بدنی است که بین ۴۹ مدرسه استثنایی استان توزیع شد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز با نیاز‌های خاص در این مدارس در قالب هفت گروه نابینایان، نانشوانایان، معلولان جسمی، حرکتی، چندمعلولیتی، کم توان ذهنی و اتیسم مشغول تحصیل هستند، گفت: بیش از سه هزار و ۷۶۹ دانش‌آموز با نیاز‌های خاص نیز در مدارس تلفیقی فراگیر (مدارس عادی) مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی، این تجهیزات بر اساس نیازسنجی انجام شده در مدارس استثنایی و براساس شاخص محرویمت توزیع شده است.

مدیرآموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری همچنین از آغاز مسابقات ورزشی دانشَ‌آموزان با نیاز‌های خاص در مدارس استثنایی استان خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در رشته‌های بوچیا، کشتی، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و شطرنج با هم به رقابت خواند پرداخت.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته ۶۸۰ دانش‌آموز با نیاز‌های خاص به مسابقات ورزش دانش‌آموزی به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد ۱۳۶ نفر رتبه‌های برتر را کسب کردند و ۳۶ نفر نیز به مسابقات کشوری اعزام شدند که هشت نفر آن‌ها موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند و به هیئت ورزشی معلولان کشور معرفی شدند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.