هفتمین رویداد پیشگام کشور، در حالی با حضور معاون وزیر علوم به میزبانی دانشگاه سمنان به کار خود پایان داد که گروه‌های برتر با اهدای جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

سمنان از هفته گذشته میزبان هفتمین رویداد پیشگام در کشور بود رویدادی که تاکنون در پنج استان ایران اسلامی برگزار شده و در برخی استان‌ها حتی دور دوم آن نیز با استقبال خوب تیم‌های شرکت کننده روبرو شده است.

رویداد پیشگام در واقع یکی از ابتکارات سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج مسئله محوری و کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی در احصا و حل مسائل هر استان است که این بار در سمنان و به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

پیشگام، اما هفته گذشته به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و گروه‌های در مرحله نخست به اثبات مسئله هایشان پرداختند. در بین مسئله‌های مطرح شده در پیشگام امسال مقوله مهاجرت روستاییان، فقدان وجود رشته‌های مختلف دبیرستانی در مناطق کمتر برخورداری مانند بی ارجمند، مسئله حجاب و عفاف، آب و خشکسالی و… وجود داشت و تیم‌ها در دو روز نخست صرفاً با حضور اساتید برتر پیشگام در سطح ملی، به اثبات آن‌ها پرداختند.

در مراسم اختتامیه مقام بهترین اثبات مشکل به تیم شهید عباس مطیعی رسید و در بخش تیم‌های پرتلاش تیم مهدی محب شاهدی و علامه حائری سمنانی مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین رتبه پنجم رویداد پیشگام سمنان به تیم‌های شهید صادقی شهمیرزادی و تیم شهید کاظم موسوی اختصاص یافت.

رتبه چهارم مشترک رویداد پیشگام سمنان به تیم سرداران شهید عرب عامری و تیم شهید غنیمت پور رسید و رتبه سوم نیز به صورت مشترک سهم تیم‌های بایزید بسطامی و شهید روحانی حیدر عبدوس شد. در رتبه دوم مشترک رویداد پیشگام استان سمنان تیم‌های رفعت سمنانی و شیخ ابوالحسن خرقانی شاهرود تقدیر شدند و در نهایت مقام اول مشترک پیشگام نیز به شهید محمد علی مشهد و فروغی بسطامی رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.