مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: رویداد «صبح تیره رو» با موضوع معرفی عزاداری سنتی ابا عبدالله الحسین(ع) در دامغان برگزار می‌شود.

عبدالهی گفت: برای نخستین بار نمایشگاه مراسم عزاداری سنتی در استان سمنان ویژه در شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد صبح تیره رو نام دارد، افزود: این نمایشگاه با رویداد تصویری همراه خواهد بود و از شانزدهم تا بیستم مهرماه سال ۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی دامغان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شناسایی و معرفی عزاداری سنتی اباعبدالله (ع) هدف این طرح است، گفت: حوزه هنری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز با تبلیغات اسلامی در این رویداد همراه و همکار هستند.

عبدالهی با بیان اینکه ۲۰ آئین سنتی عزاداری محرم دامغان شناسایی آن انجام شد که ۱۶ آئین سنتی عزاداری تصویربرداری و مستند سازی شده است، گفت: آئین‌های سنتی عزاداری محرم دامغان زنده و پویایی دارد که می‌تواند پشتوانه خوبی در بخش روایی خوانی، تاریخی، جامعه شناسی و مردم شناسی و دین شناسی داشته باشد

وی افزود: این آئین‌ها عامل بازدارندگی در کسروی‌های اخلاقی دارد و می‌تواند نقش مؤثری در ارتقا جامعه شناسی و تربیت فرزندان داشته باشد و ما به دنبال ایجاد بانک آئینی سنتی محرم در شهرستان دامغان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری محرم متفاوت‌تری در شهرستان دامغان داشتیم، تاکید کرد: در محرم ۱۴۰۱ موکب و ایستگاه‌های صلواتی ساماندهی شدند و ۱۲۰ مبلغ در شهر و روستا به کار مبلغی در ایام محرم با رویکرد تحکیم خانواده پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.