مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تزریق و تخصیص اعتبار را نیاز اصلی ۱۰ طرح بزرگ این حوزه در استان عنوان کرد.

محمد ویسی نژاد به تصویب ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد امسال برای تکمیل طرح‌های حوزه آب و خاک اشاره کرد و گفت:، اما تاکنون این اعتبار اختصاص نیافته است.

او سد ایلی آباد با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از مهمترین طرح‌های حوزه آب و خاک استان است برشمرد و افزود: با بهره برداری از آن ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان بهمئی تامین آب می‌شود.

به گفته ویسی نژاد؛ تاکنون بخش‌هایی مانند بدنه سد ساخته، ساختمان ایستگاه پمپاژ تکمیل و همچنین یک خط انتقال آن اجرا شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: سد خاکی ایلی آباد شهرستان بهمئی جزو مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به استان است و با تکمیل این طرح شاهد بهبود معیشت کشاورزان این منطقه خواهیم بود.

این مقام مسئول میزان پیشرفت فیزیکی سد خاکی کوهبرد را ۶۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این سد، ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آبیاری خواهد شد.

ویسی نژاد بهره برداری از این طرح را عامل توسعه کشاورزی و فراهم سازی زمینه رونق گردشگری منطقه دانست و اضافه کرد: طرح‌های پمپاژ آب احمد غریب سمرون، دیوار حفاظتی مختار، ایستگاه پمپاژ دشت بن لنده و ایستگاه پمپاژ بن زرد شهرستان دنا از دیگر طرح‌های در حال اجرای آب و خاک استان به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.