مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: میزان ترک تحصیل در دانش‌آموزان استان بیش از ۱۰ درصد و حدود ۱۵ درصد است که با جذب‌هایی که انجام می‌دهیم این آمار کم می‌شود.

سید امیر شوشتری در گفت‌‎وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته حدود ۲۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که ۱۸ هزار نفر شناسایی شدند و از این تعداد نیز ۱۳ هزار دانش‌آموز با تلاش همکاران تاکنون جذب شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده به دلیل نقل و انتقالات و مهاجرت‌ها شناسایی نمی‌شوند، ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نیز حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که ۲۲ هزار جذب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری داشته‌ایم؟ گفت: در حال حاضر آماری از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل امسال نداریم. فقط از ثبت‌نام‌ها آمار داریم که چه تعداد دانش‌آموز ثبت نام داشتند. تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در امتحانات آخر سال مشخص می‌شود چون برخی از دانش‌آموزان ثبت نام می‌کنند اما به مدرسه نمی‌آیند یا در اواسط سال تحصیلی ترک تحصیل می‌کنند.

شوشتری با بیان اینکه کرونا تاثر زیادی در ترک تحصیل داشته است، بیان کرد: میزان ترک تحصیل در دانش‌آموزان استان بیش از ۱۰ درصد و حدود ۱۵ درصد است که با جذب هایی که انجام می‌دهیم این آمار کم می شود.

وی درمود آمار دانش‌آموزان خراسان رضوی اظهار کرد: آمار ما امسال رشد داشته و از یک میلیون و ۳۱۳ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی گذشته امسال تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ثبت نام داشتیم که البته میزان آمار ثبت نام اتباع هم پررنگ بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.