غنی‌ترین و قدیمی‌ترین معدن کرومیت خراسان رضوی در شهرستان جغتای پس از دو ماه تعطیلی دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.

 ۲ ماه پیش به علت حادثه ریزش کوه یکی از کارگران این معدن جان باخت و به دستور اداره کل صمت خراسان رضوی معدن کرومیت تعطیل شد.
 
فرماندار جغتای در مراسم آغاز به کار دوباره این معدن به همراه مسؤل اداره صمت شهرستان از قسمت‌های مختلف معدن روستای گفت بازدیدکرد.
 
ابوالقاسم ابراهیمی در این بازدید ضمن قدردانی و خداقوت به تمامی دست اندرکاران و کارکنان زحمتکش معدن، هدف از بازدید خود را بررسی چگونگی و نحوه برداشت و وضعیت و مسائل و مشکلات معدن بیان کرد.
 
وی در این بازدید به رفع مشکل تولید و حمایت از تولید و تولیدکننده تاکید کرد و با توجه به حادثه پیش آمده  در این معدن و جان باختن یکی از کارگران در دوماه گذشته گفت: ایمنی در کار باید در اولویت قرار گیرد.
 
ابراهیمی از مدیران مربوطه و پیمانکاران معدن خواست تا ایمنی معدن را در اولویت همه امور قرار دهند و پس از اطمینان از ایمنی انجام شده اقدام به استخراج و تولید نمایند.
 
در این بازدید سید کاظم هاشمی کیا مدیر معدن کرومیت با تشکر از حضور فرماندار در جمع کارگران و شنیدن صحبت‌های انان گفت: گرفتن تعهد محضری مبنی بر سلب صلاحیت صاحب معدن در صورت بروز حادثه این چنینی غیر منطقی است ضمن اینکه رعایت موارد ایمنی کارگران جزء اصلی‌ترین وظیفه ماست، ولی نمی‌شود جلو حادثه را گرفت.
 
مدیر معدن کرومیت با اشاره به ضرر بیش از ۵ میلیارد تومانی حاصل از تعطیلی دوماهه افزود: ما تمام توان خود را در برای ایمنی کار گاه‌ها بکار گرفته ایم و با بکارگیری مسئول ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و تعطیلی تونل‌ها و کار در فضای باز با هدف تولید بیشتر و کمک به اقتصاد کشور پیش می رویم.
 
معدن کرومیت روستای گفت در ۵ کیلومتری غرب جغتای و یکی از غنی‌ترین ترین معادن کرومیت کشور است که در حال حاضر بیش از ۷۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار