معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: قیمت دارو با نسخه بیمه‌ای هیچ افزایشی نداشته و این افزایش قیمت‌ها شامل نسخه آزاد است.

جعفری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره کمبود برخی داروها در داروخانه گفت: سازمان غذا و دارو در زمینه واردات برخی دارو‌ها برنامه‌هایی تدارک دیده و سرم‌های خارجی وارد شده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اولویت قرار دارند و توزیع در داروخانه‌ها نیز انجام می‌شود.

او افزود: یکی از دلایل کمبود دارو‌ها اینست که تولید با قیمت‌های قبلی امکانپذیر نبود و با اجرای طرح دارویار درصدد پوشش افزایش قیمت‌ها توسط بیمه‌ها هستیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در صورتی که بیمار نسخه را از طریق بیمه دریافت کند افزایش قیمتی نسبت به قبل متحمل نمی‌شود، اما این افزایش قیمت برای نسخه‌های آزاد اعمال می شود.

جعفری اظهار داشت: افرادی که در این ایام دچار سرماخودرگی شده اند، حتما به پزشک مراجعه کنند چرا که بسیاری از این بیماری‌ها نیازی به آنتی بیوتیک نداشته و اگر آنتی بیوتیک به صلاح پزشک تجویز شود شامل افزایش قیمت نمی‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد که ورودی آنتی بیوتیک‌ها نسبت به هفته گذشته افزایش خوبی داشته و احتمالا طی این هفته مشکل برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.