شورای ائتلاف کجا هستند؟

در مطلب زیر یادداشتی به قلم یک پژوهشگر سیاسی درباره واکنش شورای ائتلاف به اتفاقات اخیر را از نظر می‌گذرانید.

امیرحسین ثابتی، مجری برنامه جهان‌آرا و پژوهشگر سیاسی در یادداشتی نوشت: ایام قبل از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را یادتان هست که اصولگرایان هر روز سخنرانی و مصاحبه می‌کردند و ائتلاف و حزب جدید راه می‌انداختند؟ یادتان هست برای کسب رای از این مسجد به آن مسجد و از این دانشگاه به آن دانشگاه می‌رفتند؟


بیشتربخوانید


در ۳۰ روز گذشته که کشور دچار التهاب شد، چند نفرشان در مساجد و دانشگاه‌ها حاضر شدند تا با همان مردم حرف بزنند؟ چند نفرشان اصلا در دسترس هستند؟ چند نفرشان اصلا اگر هم در دسترس باشند، از خودشان تحلیل دارند که به مخاطب منتقل کنند؟ چند نفرشان اصلا قدرت اقناع دارند و بلدند با مردم حرف بزنند؟

بگذارید نام ببرم. در انتخابات‌های اخیر «شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی» میدان داری کرد و گفت به هر لیست و فردی که ما می‌گوییم رای بدهید. هرکسی هم غیر این عمل کند وحدت شکن، خائن، بی بصیرت و... است. شد آنچه شد و هر آنچه که این آقایان دیکته کردند را بخشی از مردم نوشتند و بخش زیادی از مردم هم اصلا در انتخابات شرکت نکردند و در هر صورت آنچه این جریان دوست داشت به وقوع پیوست. حالا سوال اینجاست که چند نفر از آقایانی که برای جبهه انقلاب پشت پرده تصمیم می‌گرفتند و لیست می‌بستند و نامزد معرفی می‌کردند الان وسط میدان هستند؟

این روز‌ها از آقایان حداد عادل، باهنر، بادامچیان، چمران، متکی، سروری، پیرهادی، رسولی و... نامی شنیده اید؟ سخنرانی خاصی دیده‌اید که بتوانند نه عامه مردم بلکه فقط نیرو‌های اصولگرا را قانع کنند؟ یادداشت خاصی دیده اید که دست به دست بچرخد و پاسخ سوالی را بدهد؟ طبیعتا خیر. بلکه بار این روز‌ها هم بر دوش نیرو‌های کف میدان است. چه آن‌هایی که در سنگر خیابان با اوباش جنگیدند و جانباز و شهید شدند و چه آن‌هایی که مشغول جنگ در کارزار رسانه هستند.

اما از سال دیگر همین ایام اسامی نامبرده با تعداد کثیر دیگری از چهره‌های مشابه، هر روز در مساجد، دانشگاه‌ها و سایر محافل رویت خواهند شد. چرا؟ چون باز هم زمان انتخابات فراخواهد رسید و مجبور به حضور در برابر مردم هستند. این ایام، زمان استراحت آقایان است! مزاحمشان نشوید و سال بعد هم هر چه گفتند را چشم بسته اطاعت کنید تا این دور باطل اصولگرا- اصلاح طلب بچرخد.

متاسفانه برخی چهره‌های گفتمانی و روحانیون ما هم به سواری دادن به این‌ها عادت کرده‌اند و شب انتخابات تسلیم بازی آن‌ها خواهند شد. باور ندارید؟ یک سال دیگر صبر کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
عالي بود
تحليل دقيق و حرف دل مردم هست
آخرین اخبار