امام جمعه شهر چمران گفت: نباید موضوع فرهنگ بخاطر مشکلات اقتصادی به فراموشی سپرده شود.

حجت‌الاسلام جاسم عبادی گفت: یکی از پیام‌های مهمی که در اتفاقات اخیر شنیده شد بی‌توجهی به موضوعات فرهنگی است و مشخص شد در حوزه فرهنگ دچار مشکلاتی هستیم که باید علاج شود.

او می‌گوید: مقام معظم رهبری از سالیان قبل در رابطه با حوزه فرهنگ هشدار و تذکر دادند و همه متولیان امر را به همت و برنامه‌ریزی برای حوزه فرهنگ سفارش کردند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «حوزه فرهنگ مهم‌تر از حوزه اقتصاد است چرا که فرهنگ همانند هوایی که ما در آن تنفس می‌کنیم اگر آلوده باشد انسان را بیمار می‌کند.»

به گفته او اما متأسفانه این هشدار ها و تذکرات جدی گرفته نشد. نسل امروز نیاز به توجه دارد باید نیازهای آن را شناخت و پای سخن آنان نشست و دغدغه‌های آنان را شنید.

عبادی گفت: نسل جوان و نوجوان ما نسلی غیور، شجاع، آرمان‌خواه و انقلابی است. برای جوانان باید برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی صورت بگیرد. مدارس، مساجد، خانواده و همه ارگان‌های فرهنگی وظیفه سنگینی بر عهده دارند. و باید هم از جنبه سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری تقویت شوند.

او می‌گوید: البته کارهای مهمی در موضوع فرهنگ انجام شده اما این سیر فرهنگی که پیموده شده نیاز به بازنگری مجدد دارد و باید متولیان فرهنگی آسیب‌ها، معضلات و نقاط ضعف‌ها را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه شهر چمران گفت: همانطور که دشمن دارد برای جوانان عزیز ما برنامه ریزی می‌کند ما هم باید هوشیار باشیم و جلوتر از دشمن حرکت کنیم و برنامه‌ریزی دقیق و افق و چشم‌انداز داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.