وحید قربانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون اداره ارتباطات مردمی ستاد وزارتخانه علاوه بر پاسخگویی به ۱۲۳۲۷ تلفن ارباب رجوع و تماسهای کارشناسان این مرکز با ارباب رجوع، به ارسال ۵۳۷۶ نامه درخواستهای مردمی به معاونتها و سازمانها، شرکتها و ادارات کل راه و شهرسازی استانها اقدام کرده است.
او می گوید: ۶۸۹۳ درخواست از طریق پست الکترونیکی ارتباط مستقیم با وزیر از ابتدای امسال تاکنون دریافت شده و در همین مدت ۲۲۸۳ ملاقات مردمی سازمانها و شرکتهای تابعه و ادارات کل راه و شهرسازی استانها انجام شده است.
قربانی با اشاره به بخش مسکن به عنوان نیاز اولیه و ضروری هر خانواده توضیح داد: ثبت نام در طرحهای حمایتی مسکن، جزئیات ثبت نام و تسهیلات، بازآفرینی شهری، نظام مهندسی و مسکن مهر از موضوعات برای پاسخگویی در حوزه مسکن است و در حوزه حمل ونقل، موضوع جادهای با توجه به اینکه بیشترین ترددها از این طریق انجام میشود، مورد درخواست شهروندان است.
سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: لازم است روندهای دریافت پیام و پاسخگویی به شهروندان با استفاده از برنامههای ارتباطی لازم، قابل رهگیری و تسهیل و تقویت شود.
در این نشست آمارهای مکاتبات درخواستهای مردمی به تفکیک معاونت ها، سازمان ها، شرکتهای تابعه و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ارائه و رابطان ارتباطات مردمی سازمانها و شرکتهای تابعه و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به ارائه نظرها و پیشنهادهای خود در این خصوص پرداختند.