برداشت ذرت علوفه‌ای در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: از یک‌هزار و ۸۷۵ هکتار ذرت علوفه‌ای با متوسط عملکرد ۵۷ تن در هکتار ۱۰۷ هزار و ۶۰۰ تن برداشت شده است.

ذبیح اله سیروسی از اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاشت ذرت علوفه‌ای و افزایش متوسط عملکرد آن در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: سطح زیر کشت ذرت در شهرستان ۵ هزار ۳۷۰ هکتار است که ۵ هزار و ۲۳۹ هکتار آن به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است.

او گفت: تا کنون از سطح ۱۸۷۵ هکتار ذرت علوفه‌ای با متوسط عملکرد ۵۷ تن در هکتار ۱۰۷۶۰۰ تن برداشت شده است که در مقایسه با سال گذشته و با توجه به افزایش کشت در سال جاری متوسط عملکرد دو تن در هر هکتار افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز همچنین با بیان اینکه سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای در سال گذشته صفر و امسال ۱۳۱ هکتار بوده است گفت: با متوسط عملکرد ۲۴ تن در هکتار از این میزان سطح کشت ۳۱۴۴ تن برداشت ذرت دانه‌ای داشته ایم.

به گفته سیروسی، باتوجه به گرانی نهاده دامی، سطح زیر کشت ذرت در شهرستان حدود ۲ هزار هکتار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او همچنین با تشریح عملیات اجرای چهار طرح تحقیقاتی در این شهرستان، گفت: سه طرح ذرت نشایی در سطح هزار متر مربع برای اولین بار در شهرستان، مقایسه تراکم بذر در سطح یک هکتار، مقایسه ارقام در سطح دو هکتار در بخش حومه و طرح مقایسه‌ای تراکم بوته در سطح دو هکتار در منطقه داریون اجرا شد.

سیروسی گفت: کشاورزان ذرت کار برای صرفه جویی در مصرف آب، مزارع خود را به آبیاری تیپ تجهیز کردند که هم سطح زیر کشت و هم عملکرد محصول افزایش یافته است.

به گفته مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شیراز، برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان تا آبان ماه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار