اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف توسعه اقتصاد هنر و صیانت از هنر‌های ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 تفاهم نامه مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به منظور اجرای طرح آموزش رایگان هنر در دبیرستان‌های شبانه روزی شهرستان‌های خواف، تربت جام، باخرز، مه ولات، تایباد و کوهسرخ منعقد شد.

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استعداد‌های دانش آموزان در مدارس شبانه روزی، این طرح را فرصت مغتنمی برای ارتقای توانمندی‌های هنری کشف کرده است.

او افزود: وظایف فرهنگ و ارشاد در بسط و گسترش فرهنگ و هنر آمادگی این اداره کل برای اکران فیلم‌های با کیفیت سینمایی با موضوع خانواده و نسل جوان و نوجوان در مناطق محروم با استفاده از ظرفیت سینمای سیار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به غنای ادبیات ایرانی و اسلامی از گذشته تاکنون ظرفیت ادبیات را محملی برای ارائه روایت‌های سلحشوری ایثار و مجاهدت مردان و زنان در جهت تلاش برای استقلال، آزادی و امنیت کشورمان دانست.

حسین زاده توجه و تاکید بر لزوم نظارت بر کتاب مجازی و دیجیتال به استناد پژوهش‌های میدانی، علاقه دانش آموزان دختر را در حوزه کتابخوانی فرصتی مغتنم برای آموزش این نسل دانست.

در این آئین که با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد پوستر طرح گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری ویژه مناطق کم‌برخوردار و مرزی با عنوان پویش جهادی آموزش هنر برای همه، رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.