استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار در شهرستان سمیرم بر اهلیت سنجی متقاضیان سرمایه گذاری در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، در جریان پانزدهمین سفر شهرستانی کاروان خدمت دولت مردمی، کارگروه تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری در شهرستان سمیرم با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی وی و سایر اعضا برگزار شد.

در این کارگروه  استاندار اصفهان بیان کرد: یکی از معضلات این منطقه واگذاری زمین برای انجام فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی به سرمایه گذاران، بدون اهلیت سنجی است. این امر سبب شده تا برخی متقاضیان بدون پشتوانه زمین مورد نظر را دریافت و پیش از کارآفرینی فعالیت خود را نیمه کاره رها کنند.

سیدرضا مرتضوی تاکید کرد: برای به سامان رسیدن این اراضی ضروری است؛ بزرگان، موثرین، فعالان و مسئولان شهرستان سمیرم همت کنند تا واگذاری زمین‌ها به سرمایه گذاران با اهلیت سنجی انجام شود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: آبادانی مناطق مختلف استان از جمله شهرستان سمیرم از اهداف ماست؛ از این رو قیمت و بهای زمین بایستی به نحوی باشد که سرمایه گذار ترغیب شود در این منطقه فعالیت اقتصادی و صنعتی خود را آغاز کند. مدیران کل دستگاه‌ها در استان و شهرستان موظف هستند در این راستا همکاری لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: عملکرد‌های جزیره‌ای در اشتغالزایی بار بسیاری را به دولت تحمیل می‌کند این اتفاق بایستی توسط مدیران مربوطه در هرحوزه ساماندهی شود اینگونه شرایط خدمت رسانی به مردم تسهیل و وعده‌های دولت نیز محقق می‌شود.

او در خصوص ساماندهی کشت گلخانه‌ای در استان، اظهار کرد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سمیرم و استان بایستی برنامه خود در کشت گلخانه‌ای در مناطق مورد نظر و مستعد را متناسب با امکانات و زیرساخت‌هایی که در منطقه وجود دارد برنامه ریزی و ارائه کنند.

استاندار اصفهان ادامه داد: طبیعی است که متقاضیان در مناطق مختلف درخواست احداث گلخانه را داشته باشند، اما بایستی امکانات موجود از جمله آب، گاز و ... بررسی شود. اگر بدون در نظر گرفتن امکانات موجود مجوز احداث گلخانه داده شود متقاضی سردرگم خواهد شد چرا که بدون در نظر گرفتن امکانات و زیرساخت‌ها انجام فعالیت‌های کشاورزی، اقتصادی، صنعتی و ... امکان پذیر نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار