سعید ارمغانی گفت: با توجه به اینکه بچیروویچ از تیم ملی بسکتبال چین شناخت خوبی دارد و به ما در این بازی کمک کند.

سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال  درباره اینکه سطح بازی‌های لیگ بسکتبال را در این مدتی که در ایران بوده چطور دیده است، اظهار کرد: من فکر می‌کنم یک اتفاق خوبی که رخ داده در لیگ این است ؛ جوانانی که با استعداد هستند، در تیم‌های مختلف پخش شده و نقش اصلی را در تیم خود ایفا می‌کنند و این خیلی باعث خوشبختی من است، زیرا فکر می‌کنم بسکتبال ایران در آینده نزدیک اگر به این شکل پیش برود، شرایط بهتری از لحاظ فنی پیدا خواهد کرد. اکنون هم این جوانانی که در تیم غالب اصلی و با ما کار می‌کنند در لیگ عالی و خوب کار می‌کنند نمونه بارز آن جوانان مهرام هستند که اکنون صدرنشین لیگ هستند.  

اوافزود: کنار آن جوانان مستعد تیم‌های آویژه صنعت به همراه کاله هم طبق برآوردی که من داشته‌ام تاکنون خیلی خوب بازی کرده‌اند و من خوشحالم که این جوانان نقش کلیدی در تیم خود دارند.

بچیروویچ برای بسکتبال ایران و آسیا غریبه نیست 

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره انتخاب بچیروویچ به عنوان مدیر فنی تیم ملی گفت: بچیروویچ برای بسکتبال ایران و حتی آسیا غریبه نیست و چند سالی هم است که در لیگ چین به عنوان مربی مشغول به فعالیت و پیش از آن نیز سرمربی اسلوونی بوده است. این کارنامه و رزومه قابل قبول نشان می‌دهد که او یک مربی با تجربه است. خوشحالم این پست را قبول کرد و شخصأ خودم در این باره با او صحبت کردم.

از بچیروویچ برای بازی با چین مشاوره می گیریم 

ارمغانی ادامه داد: نکته مهم‌تر اینکه بچیروویچ شناخت خوبی از بازیکنان چین دارد و می‌تواند در این مورد کمک و مشاوره خوبی به ما بدهد. به هر حال پنجره پنجم برای ما بسیار حیاتی است و امیدوارم دیدار‌های خوبی با چین و استرالیا داشته باشیم. رقابت با آن‌ها سخت است، اما هیچ چیزی غیرممکن هم نیست. با این نیت و هدف می‌رویم که مقابل این ۲ تیم پیروز باشیم. برای رسیدن به آن هم باید تمرکز لازم را داشته باشیم.

جوانان پدیده لیگ بسکتبال هستند 

او بیان کرد: اکنون به ما ثابت شده این جوانانی که در لیگ گذشته مجموع دقایقی که بازی می‌کردند به چهل دقیقه نمی‌رسید اکنون شرایط به سمت سویی پیش رفته که خود باشگاه‌ها بیشتر از قبل به این جوانان اعتماد کرده‌اند. همین امر به ما کمک کرده تا در تیم ملی به آن‌ها اعتماد کنیم که خوشبختانه این بازیکنان توانسته‌اند به خوبی هم پاسخ اعتماد ما را بدهند. هر چه نباشد جوانان پدیده لیگ هستند و اگر زمان داشته باشیم و این راه را ادامه دهیم، مطمئنا اتفاقات خوبی برای بسکتبال ایران در راه است.

بازی دوستانه با تیم ملی ترکیه خواهیم داشت 

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره اینکه آیا پیش از دیدار با چین و استرالیا بازی تدارکاتی در دستور کار کادرفنی قرار دارد یا خیر، اظهار کرد: ما برای بازی‌های دوستانه صحبت و برنامه‌ریزی کرده بودیم تا بتوانیم با برخی تیم‌ها از جمله فیلیپین، نیوزیلند، اردن یا لبنان یا بحرین مکاتباتی داشته باشیم تا پیش از پنجره پنجم به ایران بیایند و با ما بازی کنند، اما متاسفانه درخواست ما را قبول نکردند تا مجبور شویم ۲ یا ۳ راه دیگر را انتخاب کنیم. راه دیگری که مدنظر ما است با توجه به روابط خوب بهلولی با ترکیه این امکان برای ما فراهم شود تا ۹ یا دهم آبان ماه به ترکیه برویم و چند بازی دوستانه داشته باشیم. در نهایت اگر ترکیه هم نشود ما قصد داریم از تیم‌هایی که در ایران هستند منتخبی از بازیکنان و داخلی آن‌ها را دور هم جمع کنیم تا با ما بازی داشته باشند. اینگونه که ۳ تیم با ۳ مربی و منتخبی از بازیکنان حاضر در لیگ تشکیل دهیم و با آن‌ها رقابت داشته باشیم. این بهترین و آخرین راهکارمان در این زمینه است. باید همه بازیکنان را درگیر کنیم تا به تیم ملی کمک کنند.

بازیکنان تیم ملی با سیستم ما آشنا هستند 

ارمغانی درباره اینکه آیا تصمیمی برای استفاده از بازیکنان جدید از جمله ۲ رگه‌ها به تیم ملی دارد یا خیر، گفت: با توجه به بازیکنانی که در تیم اصلی و همچنین «ایران نوین» داریم زمان زیادی برای دعوت بازیکن جدید به تیم ملی نداریم و برای تمرین کردن ترجیح می‌دهیم از بازیکنانی استفاده کنیم که به نحوه سیستم ما آشنا باشند. ما هنگامی که این سمت را پذیرفتیم قبل از شروع پنجره نخست تلاش کردیم با این نفرات تماس بگیریم، اما متاسفانه پاسخ ما را ندادند و این مسئله نشان داد هیچ تمایلی به حضور دوباره در تیم ملی ندارند. اکنون هم در حال استفاده از نیرو‌هایی هستیم که به خوبی در تیم جا افتاده‌اند. با توجه به حساسیت بازی‌های پیش‌رو و زمان کم، از همین نفرات برای آغاز اردو استفاده می‌کنیم مگر در مورد یک یا ۲ بازیکن.

او در پایان گفت: خوشبختانه حامد حدادی کاپیتان تیم است و برای دیدار‌های این پنجره برای حضور در تمرینات به کمک تیم می‌آید، البته او به دلیل حضور در لیگ چین نمی‌تواند حضور به موقعی کنارمان داشته باشد. امیدوارم حضور او و سایرین کمک کند تا بتوانیم در ۲ دیدار با چین و استرالیا به نتایج مطلوبی برسیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار