دومین جشنواره ملی قصه گویی با عنوان نهال امید با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» با توجه به رویکرد اجتماعی کتابخانه‌های عمومی و توجه به حوزه ادبیات کودک و نوجوان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

نجاریان دبیر دومین جشنواره قصه گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: به منظور ارج نهادن به سنت قصه گویی، گسترش خدمات کتابخانه‌ها و بالابردن انگیزه کودکان برای مطالعه دومین جشنواره قصه گویی در خراسان جنوبی برگزار شد.

او افزود: مرحله‌ای که در حال برگزاریست استانی بوده و از بین ۴۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، ۳۵ اثر پذیرفته شده است.

نجاریان بیان کرد: ۶ نفر از قصه گویان پذیرفته شده در این مرحله به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کرده و با ۸ منطقه رقابت خواهند کرد.

دبیر دومین جشنواره قصه گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: این برنامه در مرحله استانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی برگزار شد و قصه گویان این جشنواره، کتابداران و افرادی هستند که آثارشان به جشنواره راه یافته است.

او عنوان کرد: آثار منتخب شامل ۲ بخش دیجیتال و صحنه‌ای است که امروز و فردا بخش صحنه‌ای آن اجرا می‌شود.

نجاریان گفت: رویکرد این جشنواره توجه به مسائل اجتماعی، هویت بخشی، فرهنگ ایرانی و اسلامی، اهمیت خانواده، معنویت و اخلاق، ترویج امید و نشاط در جامعه است؛ خانواده‌ها و فرزندانشان می‌توانند برای شنیدین قصه خوانی از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ ظهر به کتابخانه محمد تقی کریم پور در خیابان کاظمیه ۱۸ مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.