معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۵۰ هزار عدد سرم از هفته آینده در کرمانشاه توزیع می‌شود.

مهدی مجرب معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کمبود دارو‌های آنتی بیوتیک تنها متوجه استان کرمانشاه نیست بلکه در سطح کشور به کاهش تولید کنبود دارو‌های آنتی بیوتیک احساس می‌شود.

وی با اشاره به موضوع کمبود سرم و آنتی بیوتیک در داروخانه‌های استان، افزود: کمبود دارو و سرم در داروخانه‌های دولتی و بیمارستانی وجود ندارد و این موضوع در داروخانه‌های خصوصی مشاهده می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته مواد اولیه در اختیار کارخانه جات داروسازی قرار گرفته و تا هفته آینده با افزایش تولید مشکلات دارویی نیز کاهش و برطرف خواهد شد.

مجرب با اشاره به تولید سرم در شهریورماه گذشته، خاطر نشان کرد: میزان تولید سرم ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته، اما به دلیل بروز برخی بیماری‌ها و افزایش تقاضا کمبود‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار عدد سرم سهمیه استان کرمانشاه در فرآیند توزیع است که از هفته آینده توزیع آن در داروخانه‌های استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: احتکار دارو در داروخانه‌های استان کرمانشاه وجود ندارد و بر اساس سامانه‌های نظارتی توزیع دارو توسط کارشناسان پایش و رصد می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.