وصول درآمدهای مالیاتی درخراسان رضوی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت:مصوب درآمدهای عمومی سال جاری برای استان ۱۴۸ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال است که میزان درآمد وصولی طی این مدت ۷۰ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال بوده است که رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

رضا خواجه نائینی افزود:میزان درآمد مصوب برای نیمه اول امسال ۷۴ هزار و۲۸۲ میلیارد ریال است که با توجه به این رقم هنوز حدود پنج درصد از میزان تعیین شده برای وصول محقق نشده است.

وی گفت: اکنون حدود ۹۵ درصد درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی است.

خواجه نائینی افزود: درآمدهای مالیاتی مصوب ۶ ماه نخست ۶۹ هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال است که با تلاشهای انجام شده به میزان ۶۶ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال وصول شده است.

درآمد دولت شامل وجوهات مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند. این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود که از آن جمله می توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

نظام اداری دولت جمهوری اسلامی ایران در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.