معاون اقتصادی استاندار یزد گفت: سهمیه آرد نانوایی‌های استان که کارتخوان هوشمند ندارند، قطع می‌شود.

سید مسعود عظیمی معاون اقتصادی استاندار یزد در نشست کارگروه آرد و نان استان گفت: فروش کیلویی نان پیشنهاد شده که اگر به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

او افزود: شناور شدن سهمیه آرد را هم یکی دیگر از راه حل‌ها برشمرد و افزود: جلسه‌ای با حضور استاندار و فرماندار برگزار می‌شود تا شاهد اصلاح توزیع آرد باشیم.

عظیمی با اشاره به عدم رعایت ساعت کار برخی نانوایی‌ها تصریح کرد: ساعت شروع پخت برخی نانوایی‌ها هشت صبح است و ساعت هشت شب نیز تعطیل می‌کنند که باید به آن‌ها تذکر داده شود.

او گفت:در این  نشست اعلام شد دو سیلوی شرکت چرخاب اردکان با ظرفیت ۵۰ هزار تن و شرکت آیدینا تجارت ایساتیس میبد با ظرفیت ۳۰ هزار تن تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسند. 

به گفته او عمده‌ترین تخلف نانوایی‌ها عبارتند از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت ساعت کاری اعلام شده است و در یک ماه گذشته بازرسی از نانوایی‌ها افزایش یافته، به گونه‌ای که ۲۱۵ نانوایی مورد بررسی قرار گرفته و ۲۳ پرونده تخلف تشکیل شده است.

عرضه نان پخت شده با چند برابر قیمت به سوپرمارکت‌ها و کوره داران، عدم توازن توزیع آرد در نانوایی‌ها و اختصاص بیشترین سهمیه آرد به اعضای اتحادیه نیز به عنوان برخی مشکلات این حوزه یاد شد.

اتصال نانوایی به کارتخوان هوشمند نیز یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که معاون اقتصادی استاندار با انتقاد از بی توجهی برخی واحد‌ها به نصب این دستگاه، قطع سهمیه آرد آنان تا تهیه کارتخوان را خواستار شد.

همچنین بر اساس آمار اعلام شده در این نشست، تاکنون ۱۶ نانوایی در اردکان، ۱۱ نانوایی در میبد، ۸ نانوایی در مهریز، ۱۶ نانوایی در تفت، ۱۰ نانوایی در یزد، یک نانوایی در ابرکوه، سه نانوایی در اشکذر، یک نانوایی در بافق، دو نانوایی در بهاباد به کارتخوان هوشمند متصل نشده اند.

البته این آمار با اعتراض برخی فرمانداران نظیر میبد و مهریز مواجه شد و آنان اعتقاد داشتند که این آمار غلط است، بر این اساس مقرر شد نشستی با حضور فرمانداران برای بررسی این موضوع برگزار شود.

رئیس اتحادیه نانوایی‌های یزد هم در این نشست شلوغی نانوایی‌ها را ناشی از افزایش جمعیت استان برشمرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما پایین بودن دستمزد کارگران است که انصراف آنان از کار در این صنف را در پی داشته است.

او درباره تعطیلی غیرقانونی برخی نانوایی‌ها توضیح داد: درخواست برای تعطیلی در روز جمعه زیاد است و با توجه به اینکه نمی‌توانیم با این درخواست‌ها موافقت کنیم، نانوایی‌ها به صورت غیرقانونی در روز جمعه تعطیل می‌کنند.

رئیس اتحادیه نانوایی‌های یزد خواستار افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان شد تا بدینوسیله حقوق کارگران تامین شود.

در بخش دیگری از این نشست، کیفیت نان‌های ارائه شده به دانشگاه ها، بیمارستان‌ها و زندان پایین توصیف و راه حل این موضوع نیز پخت برخی نانوایی‌ها از ساعت یک تا چهار بامداد اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.