مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: کمبود برخی از دارو‌ها مانند آنتی‌بیوتیک کودکان به دلیل کاهش تولید آن توسط برخی از شرکت‌های دارویی رخ داده است.

دکتر نازی ناصری گفت: به دلیل عدم مجوز افزایش قیمت دارو‌های آنتی‌بیوتیک، تولید این گروه از دارو‌ها برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.

وی بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دارو حدود چند ماه است که تولید آنتی بیوتیک‌ها را متوقف کرده اند که کمبود‌های کنونی به این دلیل است.

ناصری گفت: در حال حاضر بیشتر داروخانه‌های مشهد با کمبود دارو‌های آنتی بیوتیک ویژه کودکان مواجه هستند که این موضوع والدین را با مشکلاتی روبرو کرده است.

این مسوول ادامه داد: بسیاری از این گروه از دارو‌ها به دلیل عدم اجازه دولت برای افزایش قیمت، حتی هزینه بسته‌بندی را پوشش نمی‌دهد و مشکلاتی را برای چرخه تولید، توزیع و پخش ایجاد کرده است.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اکنون اسپری سالبوتامول، آزیترومایسین و انواع آنتی بیوتیک‌ها به صورت قطره چکانی در داروخانه‌ها تولید می‌شود و تهیه آن برای مردم با مشکلاتی مواجه است.

ناصری "سبد فروشی" را معضل جدید داروخانه دانست و گفت: با توجه به کمبود برخی اقلام دارویی، داروخانه‌ها مجبور هستند برای دریافت دارو‌های پر متقاضی، برخی از دارو‌های کم مصرف و مکمل‌ها را به ناچار تولیدکنندگان خریداری کنند و به اصطلاح خرید سبد فروشی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با نگاه ویژه به این موضوع از سوی متولیان امر هرچه زودتر مشکل این گروه از اقلام دارویی برطرف شود.

هم‌اکنون بیش از هزار داروخانه در استان خراسان رضوی دایر است که تعداد داروخانه‌های موجود در مشهد، حدود ۹۰۰ داروخانه را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.