معاون راهداری استان اردبیل گفت: در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها ۲۳۲ هزار متر مربع از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در ۶ ماهه گذشته لکه گیری شده است.

آیدین هاشمی با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران ۹۰ کیلومتر از راه‌های استان را روکش آسفالت کرده اند گفت: در ۶ ماهه گذشته ۴۳ هزار متر مربع قشر رگلاژی در محور‌های مواصلاتی استان اجرا شده است.

معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محور‌های مواصلاتی شهرستان مشگین شهر تسطیح بیش از ۶ هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان را در ۶ ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده ۲ هزار کیلومتر از راه‌های شنی استان تسطیح و رگلاژ شده است.

هاشمی از انجام ۱۰۴ هزار متر مکعب عملیات شن ریزی در راه‌های شنی و شانه راه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: راهداران ۲۵ هزار متر از راه‌های آسفالته استان را در ۶ ماهه گذشته درزگیری کرده اند.

او با اشاره به اینکه در مدت یاد شده حدود ۷ هزار کیلومتر از کانال‌های طرفین راه اصلاح و بازسازی شده تصریح کرد: ۷۶ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ درمحور‌های مواصلاتی استان انجام شده است.

معاون راهداری استان اردبیل تنقیه و لایروبی ۷۵۵ دستگاه از پل ها، انجام ۳۹ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری، تعمیرات ۲۹ دستگاه از پل و ابنیه فنی، زهکشی و دراواسیون ۳۰ هزار متر مکعب از پل‌های بزرگ و نگهداری ۴ هزار و ۶۰۰ متر از تونل‌ها را از دیگر اقدامات راهداری در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

هاشمی انجام عملیات راهداری زمستانی را در فصول سرما و بارش از وظایف و ماموریت‌های مهم راهداران در محور‌های مواصلاتی عنوان کرد و گفت: با هدف انجام تمهیدات لازم و آمادگی برای انجام این وظیفه خطیر راهداری استان اردبیل نسبت به تهیه و انبار ۱۵ هزار تن ماسه و نمک اقدام کرده است.

او افزود: راهداران در ۲۶ راهدارخانه ثابت و سیار و گردنه‌های برفگیر با تجهیزات کامل بصورت شبانه روزی در خدمت مردم خواهند بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار