معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از شناسایی ۴۶ مکان ناایمن در این شهرستان خبر داد.

احمد سالاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ مکان ناایمن در شهر گرگان شناسایی و برای مالکان آن ها اخطار صادر شده است. 

او افزود: نبود سیستم هشدار و اطفای حریق، نداشتن کپسول اطفای حریق،  نداشتن پله اضطراری، قدیمی بودن سیمکشی برق ساختمان، مناسب نبودن انبار ساختمان و نداشتن تاییدیه ایمنی آسانسور دلایلی بوده که این اماکن ناایمن تشخیص داده شده است.

سالاری ادامه داد:  دادستانی گرگان برای ۱۸ مکان  اخطار مجدد صادر کرده است.

او افزود: پس از حادثه پلاسکو کارگروهی با هدف بررسی وضعیت ساختمان‌های عمومی شهر نسبت به خطر حریق و همچنین شناسایی بنا‌های ناایمن در معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان تشکیل شد.

سالاری ادامه داد: اعضای این کارگروه نمایندگانی از شهرداری گرگان، آتش نشانی، دادستانی مرکز استان، راه وشهرسازی و اداره کل استاندارد هستند که به صورت هفتگی از اماکن عمومی در سطح شهر گرگان بازدید می‌کنند.

او افزود: این کارگروه از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ مورد بازدید از پاساژهای شهر گرگان و ۳۲ مورد بازرسی از مدارس، مراکز آموزشی، مساجد و حسینیه ها انجام داده است. 

او ادامه داد:  ۹ مورد بازدید از جایگاه های سوخت و ۲۳ مورد بازدید از پارکینگ های شهری گرگان از دیگر اقدامات این کارگروه بوده است.

سالاری گفت: اگر در بازدید‌ها مواردی از ایمن نبودن ساختمان مشاهده شود برای مالک یا مالکان اخطار صادر و فرصتی داده می‌شود تا خطر را رفع کنند و اگر پس از پایان این مهلت خطر رفع نشود به دادستانی معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.