صدور پروانه در شهرداری گرگان تمام الکترونیکی می‌شود/ شناسایی ۱۱ساختمان ناایمن در گرگان

شهردار گرگان از الکترونیکی شدن صدور پروانه در شهرداری گرگان تا پایان امسال خبر داد.

محمدرضا سبطی امروز پنج شنبه دوم تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: روند صدور پروانه در شهرداری گرگان تا پایان سال بدون کاغذ و الکترونیکی می‌شود.

او می‌گوید: صدور پروانه به صورت سنتی ۲۰ روز زمان می‌برد، اما با الکترونیکی شدن این زمان به زیر یک هفته کاهش پیدا می‌کند.

سبطی گفت: البته این امر در صورتی میسر است که ملک مشکلات اساسی و ملاحظات قانونی نداشته باشد.

شهردار گرگان گفت: از ابتدای آبان ماه هدف چابک سازی در حوزه نظامات اداری را دنبال می‌کنیم.

او گفت: ۵ کمیته حقوقی در شهرداری گرگان مشغول به حل مشکلات مربوط به شهروندان و یا صدور پروانه‌ها در زمینه‌های مختلف بودند و گاهی رسیدگی به این پرونده‌ها ۴ یا ۵ ماه طول می‌کشید.

او گفت: برای جلوگیری از هدررفت زمان کمیته‌ها را منحل و پیشخوان خدمت را راه اندازی کردیم.

سبطی گفت: در این پیشخوان مدیران شهری حضور دارند و تمام موضوعات که نیاز به تسریع در پاسخگویی دارد در پیشخوان مطرح می‌شود.

به گفته سبطی برای پیشخوان آیین نامه‌ای تهیه شده و به مناطق مختلف ابلاغ شده است.

او گفت: چهارشنبه هر هفته به پرونده‌ها رسیدگی و در همان روز پاسخ آن صادر می‌شود.

به گفته سبطی ساخت شهربازی گرگان طی ۲ یا ۳ مرحله به اتمام می‌رسد.

سبطی گفت: در حال حاضر نیرو‌های قرارگاه خاتم الانبیا در این مکان مشغول به کار هستند و تا کنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او گفت: تا پایان شهریور امسال ساخت مرحله اول شهربازی به اتمام می‌رسد.

 

شناسایی ۱۱ساختمان ناایمن در شهر گرگان

 

شهردار گرگان گفت: در بازدید‌های میدانی که از ساختمان‌های عمومی و پاساژ‌های گرگان داشتیم ۱۱ ساختمان ناایمن شناسایی و به صورت مکتوب به دادستان استان ارجاع داده شد و به جد در حال پیگیری است.

سبطی گفت: در راستای محرومیت زدایی و توسعه محلات کم برخوردار در شمال شهر گرگان، طرح انتقال خط لوله نفت از حد فاصل غرب دانشگاه آزاد اسلامی گرگان تا ابتدای خیابان لامعی، کوچه ۵ اجرا شده است.

او می‌گوید: اجرای این طرح با هدف تامین روشنایی منطقه، آسفالت معابر، کاهش تصادفات و ایجاد فضای سبز برای شهروندان انجام شده است.


سبطی نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری را یکدیگر از اهداف شهرداری برشمرد و گفت: ۴۰ دستگاه اتوبوس با هزینه ۲۴۰ میلیارد تومان برای اضافه شدن به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گرگان خریداری شده است.


او گفت: برای حمایت و تسهیل پرداخت بدهی از طریق سازندگان ساختمان و با هدف رونق بخشی به سرمایه گذاری در حوزه ساختمان، تفاهم نامه‌ای با حضور مدیران ارشد کشوری بانک شهر در شهرداری گرگان منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.