جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سه هزار متر زمین برای احداث پردیس معراج شهدای کشور در گناباد اختصاص یافت.

سردار سرتیپ دوم ناصر سعیدی جانشین کمیته مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح در جلسه برنامه ریزی احداث نخستین پردیس معراج شهدای کشور در گناباد گفت: این پردیس بر اساس یک طرح هشت ضلعی و بر اساس معماری اسلامی در قالب ۲۷ هزار متر مربع زیربنا طراحی شده است که علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری، مکان‌هایی نظیر کتابخانه، بازارچه صنایع دستی، رستوران، هتل و مراکز اقامتی و ... در آن ایجاد می‌شود.

او افزود: مهم‌ترین بخش‌های پردیس معراج شهدای کشور در گناباد موزه دفاع مقدس و معراج شهدا، تالار‌های اصلی و آمفی تئاتر، فضای برپایی مراسم آیینی، هتل و مراکز اقامتی، سالن‌های اجتماعات و ... است.

جانشین کمیته مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ساخت پردیس معراج شهدای کشور در گناباد با عنایت به موقعیت و ظرفیت‌های کهن تاریخی و گردشگری این منطقه اهمیت داشته و کارکرد‌های بسیار خوبی در زمینه فرهنگی و اجتماعی در سطوح استانی و منطقه‌ای و ملی دارد، به طوری که علاوه بر توسعه گردشگری در این شهرستان نقش مهمی در انتقال فرهنگ و باور‌های معنوی در جامعه خواهد داشت.

سعیدی با ا‌شاره به اینکه احداث نخستین پردیس کشوری معراج شهدا در گناباد نیازمند هم افزایی بین بخشی است، بیان کرد: همه مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید با نگاه ملی و بلند مدت به آن توجه کنند و اجرای بهینه آن به یک دغدغه مهم بین بخشی تبدیل شود.

او هدف از ایجاد پردیس کشوری معراج شهدا در گناباد را استفاده از ظرفیت‌ها و ابزار فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و تصریح کرد: ۹۰ درصد پردیس معراج شهدا کارکرد عمومی دارد.

جانشین کمیته مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به نقش مهم ساکنان گناباد در فعالیت‌های معراج شهدا طی دوران دفاع مقدس تاکید کرد: رزمندگان گنابادی ۹۰ درصد از فعالان معراج شهدا در دوران دفاع مقدس را تشکیل می‌دادند و این شهرستان از جایگاه خاصی در این زمینه در بین سایر مناطق کشور برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.