مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت:۱۷۰زندانی در مسابقات آزاد مهارت که درزندان‌های این استان برگزار شدباهم به رقابت پرداختند.

بنیادی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: با هدف تحقق شعار سال با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و ایجاد انگیزه در بین زندانیان و توسعه کمی و کیفی اشتغال آن ها، اولین دوره مسابقات آزاد مهارت در زندان‌های استان زنجان برگزار شد.

او افزود: در این رقابت‌ها که با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای و با هدف کشف استعداد‌ها و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارتی زندانیان و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای زمان پس از آزادی برگزار شد، ۱۷۲ نفر از زندانیان استان زنجان طی دو روز و در هفت رشته خیاطی، پیرایشگری، قالیبافی، فناوری اتومبیل، کاشی کاری، جوشکاری و قلم‌زنی به رقابت پرداختند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان ادامه داد: در این مسابقات و با نظر هیئت داوران در هر رشته ۳ نفر از زندانیان به عنوان نفرات برتر برای شرکت در مسابقات کشوری انتخاب شدند.

او  گفت: در پایان اولین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان زنجان، به ۲۹ نفر از زندانیان برتر جوایز نقدی و مرخصی تشویقی اعطاء و ۱۴ نفر از زندانیان نیز موفق به دریافت کارت مهارت افتخاری مربیگری فنی حرفه‌ای شدند.

محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز با بیان اینکه حرفه آموزی و اشتغال مهم‌ترین فعالیت اصلاحی زندانیان است، گفت: این دوره از مسابقه‌های ملی مهارت ویژه زندانیان با همکاری اداره‌کل زندان‌ها و آموزش فنی و حرفه‌ای به دلیل اهمیت حرفه آموزی در ایجاد اشتغال پایدار و به منظور استعدادیابی زندانیان برگزار شد.

او هدف از برگزاری این دوره از مسابقه‌ها را تشویق مددجویان به فراگیری مهارت و فراهم کردن زمینه کارآفرینی اشتغال آفرینی آن‌ها برای ورود به بازار کار عنوان کرد و ادامه داد: برترین‌های این رقابت‌ها برای شرکت در مرحله استانی معرفی می‌شوند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: بیشترین شرکت کننده از زندان مرکزی، اردوگاه و زندان خدابنده بود که در رشته‌های خیاطی و قالیبافی و قلم زنی و کاشی کاری و جوشکاری و بیشترین ثبت نام را شاهد بودیم.

او افزود: امیدواریم برگزاری چنین مسابقاتی باعث کشف استعداد‌های زندانیان و نهایتا کاهش بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.