کارشناس جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از شناسایی کانون بیماری «پوسیدگی زغالی بلوط» در ۱۵۷ هکتار از پارک جنگلی قرق خبر داد.

فریدون فریدی گفت: بیماری پوسیدگی زغالی بلوط در اکثر نقاط استان مشاهده شده، اما کانون اصلی این بیماری در پارک جنگلی قرق به وسعت ۱۵۷ هکتار شناسایی شده است.

او افزود: علاوه بر پارک جنگلی قرق ۲ کانون ۲۰ هکتاری در کردکوی و مینودشت هم شناسایی شده است.

به گفته فریدی دستورالعمل مبارزه با این بیماری نسبت به آفات متفاوت بوده و نیازمند برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

فریدی ادامه داد: چند روز پیش اعضای کمیته گیاهپزشکی منابع طبیعی و آبخیزداری  به استان گلستان سفر کردند و کانون این بیماری را از نزدیک مشاهده و مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: مقرر شد اولین جلسه کمیته گیاه پزشکی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هم به بررسی بیماری پوسیدگی زغالی بلوط بپردازد و دستورالعمل مقابله با این بیماری تهیه شود.

کارشناس جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: دستورالعمل تهیه شده در پارک جنگلی قرق به عنوان پایلوت مبارزه با این بیماری اجرایی خواهد شد.

فریدی ادامه داد: این بیماری در تمام رده‌های سنی درخت بلوط خود را نشان می‌دهد و موجب خشک شدن نهال‌های جوان بلوط می‌شود.

او افزود: بیماری پوسیدگی زغالی بلوط ابتدا موجب خشک شدن سرشاخه‌های درخت بلوط می‌شود و اگر تنش خشکسالی ادامه داشته باشد طی چند سال درخت را از پای در می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار