رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران از اجرای طرح دادرس در مدارس خبرداد و گفت: این طرح مخفف دانش آموزان آماده در روز‌های سخت است.


دکتر محمد گل فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران درمورد فرصت آموزش برای همه به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهارکرد: کشور ما در عین حال که چهارفصل است و اقلیم متنوعی دارد، اما از ۴۴ نوع بلایای طبیعی که در دنیا اتفاق می‌افتد حدود ۳۸ نوع آن در ایران رخ می‌دهد.

وی تغییرات اقلیمی در جهان را ناشی از عدم توجه بشر به طبیعت و محیط زیست خواند و افزود: ارائه آموزش درمورد وقوع زلزله و سیل از جمله مواردی است که باید در اولویت کار‌های ما باشد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران گفت: یکی از خصوصیات بلایای طبیعی در کشور این است که فاصله بین حوادث خیلی به هم نزدیک است یعنی ما هنوز از سیل یا یک زلزله خارج نشدیم که موضوع و بلای دیگری رخ می‌دهد.

وی متذکرشد: همه این بلایا طبیعی هستند و ما هم نمی‌توانیم مانعش شویم، اما آنچه که غیرطبیعی است عدم آمادگی انسان‌ها در مقابله با این حوادث است و بنابراین باید بدانیم که با این زلزله و سیل و دیگر بلایای طبیعی چگونه برخورد کنیم.

گل فشان با بیان اینکه بیشتر مجروحیت‌ها به ویژه در زلزله خوی و سرپل ذهاب به علت خروج فوری، نامناسب و عجولانه از محل سکونت است گفت: مردم باید آموزش‌های مختلف را در این زمینه دریافت کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان متولی آموزش‌های همگانی در خدمت آحاد مختلف مردم است تا آموزش‌ها را رایگان در اختیار مردم قرار دهد و همه عزیزان با مراجعه به مراکز آموزشی هلال احمر و یا سامانه «خادم» در معاونت اموزش از این آموزش‌ها استفاده کنند.

وی گفت: اگر خانم‌های خانه دار، شاغلان و جوانان و نوجوانان در این خصوص اطلاعات کامل پیدا کنند و آموزش ببینند قطعاً عوارض بلایای طبیعی هم کاهش پیدا می‌کند.

گل فشان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی است افزود: ما علاوه بر ادارات و سازمان‌ها برای مجتمع‌های ساختمانی نیز اعلام آمادگی کردیم و مربی می‌فرستیم تا آموزش‌های خاص را به ساکنان مجتمع‌ها ارائه دهیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران از اجرای طرح «دادرس» در مدارس خبرداد و گفت: این طرح مخفف دانش آموزان آماده در روز‌های سخت است. ما با تفاهمی که با آموزش و پرورش کردیم مجموعه اولیا و مربیان را هم تحت پوشش قرار می‌دهیم و آموزش‌ها را در سطح خانواده‌ها نیز گسترش خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار