رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد از احداث میدان روگذر در تقاطع محمود آباد خبر داد.

محمد علی اعتباری رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: تقاطع محمود آباد یکی از سه تقاطع اصلی و پر تردد شهر یزد است که شهروندان در آن با ترافیک شدید و مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

او با اشاره به اینکه برای رفع این معضل حدود ۲۰ طرح ارائه شده است گفت: با در نظر گرفتن اینکه شهر یزد تاریخی است باید افق دید شهر رعایت شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در خصوص طراحی این میدان افزود: با بررسی جوانب قرار شد میدان روگذر با سه خط عبور و قطر ۴۶ متر در این مکان احداث شود.

به گفته اعتباری در این طرح رفت و آمد‌های گردشی به سمت خیابان‌های وکیل، انقلاب، شعرباف و استقلال از طریق میدان بالا، و رفت و آمد‌های مستقیم بلوار جمهوری بصورت همسطح انجام شده تا شهروندان با ترافیک مواجه نشوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد خاطر نشان کرد: در این طرح نیاز به تملک و آزاد سازی نیست و تاسیسات شهری مثل مخابرات، گاز و فاضلاب جابجا نشده و نسبت به بقیه طرح‌ها کم هزینه‌تر و سریع‌تر بوده، وهمچنین درختان بسیار کمتری قطع می‌شود

اعتباری در خصوص میدان امام علی (ع) نیز گفت: در چند سوی میدان امام علی (ع)، دور برگردان وجود ندارد که در کمیسیون عمران مصوب شد دور برگردان برای این میدان نیز طراحی شود. همچنین از سمت میدان حضرت ابوالفضل، دو خط عبور خیابان جانباز نیز وارد زیر گذر امام علی (ع) شده از خروجی موجود به سمت میدان مدرسی خارج می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار