براساس اطلاعات تازه منتشر شده گروه D ۸، دانشگاه کردستان در جمع ۲۰ دانشگاه برتر ایران قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه کردستان گفت: در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸-۲۰۲۱ از سوی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دانشگاه کردستان در بین ۷۴ دانشگاه برتر ایران رتبه ۱۸ را کسب کرد.

حبیب سلیمانی افزود: همچنین دانشگاه کردستان در میان ۴۶۳ دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته این گروه، رتبه ۱۵۰-۱۰۱ را در بین برترین دانشگاه‌ها به دست آورده است.

او یادآور شد: معیار‌های مورد استفاده در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸ شامل پژوهش (با بیشترین وزن تاثیر)، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی حوزه پژوهش بوده و اطلاعات این رتبه‌بندی از پایگاه‌های اطلاعاتی WOS، USPTO Incites و وبسایت دانشگاه‌ها و سایر سایت‌های مرتبط گردآوری شده است.

هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه D ۸ شامل هشت کشور مسلمان در حال توسعه اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه می‌شود.

در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸، ۴۶۳ دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته که ایران با ۷۴ دانشگاه، رتبه دوم را بعد از ترکیه دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف با رتبه‌های ۳، ۵ و ۱۴ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم جمهوری اسلامی ایران را از آن خود کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.