شاهین فکور گفت: بین‌المللی شدن یکی از مراکز علمی کاربردی استان در دستور کار است و سعی می کنیم تا پایان سال جاری چند رویداد دوجانبه را با اقلیم کردستان عراق اجرا کنیم.

شاهین فکور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سی یکمین سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی به برنامه‌های در سطح کلان در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۷۰ توسط شورای عالی آموزش های کاربردی انقلاب فرهنگی ، تاسیس دانشگاه علمی کاربردی با هدف تامین نیاز بازار مطرح شد.

او ببان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های دیگر نیاز آموزش عالی را در مقاطع مختلف رشته‌های نظری متولی هستند، بنابراین ماموریت و برنامه جدیدی برای دانشگاه جامع علمی کاربردی واگذار شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان افزود: با وجود این که در طی این سال‌ها ممکن است برنامه‌های تعیین شده با لغزش روبرور شده باشد، اما مهم ترین وظیفه و رسالت این دانشگاه تربیت نیروی متخصص و کار آموز و ماهر در قالب دوره مهارت افزایی است.

فکور در ادامه این نشست ۴۳ درصد جمعیت بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی اعلام کرد و گفت: دنبال اقتصاد آموزشی نباشیم بلکه این اقتصاد مهارتی است که می‌تواند ثروت آفرین باشد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان ادامه داد: رویکرد دانشگاه علمی کاربردی بر این باور است که اصل بر مهارت آفرینی است و نمی‌خواهیم به فارغ التحصیل‌های بی کار جامعه اضافه شود و به فقط با ارائه مدرک به آمار بی کار‌ها افزوده شود.

او اضافه کرد: اقتصاد آموزشی باید به سمت اقتصاد مهارتی پیش برود و حرکت در مسیر اکوسیستم یا زیست بوم فناوری را شاهد باشیم و در این راستا با رویداد‌های استارت‌آپ، برای ایده‌های جوانان فضایی فراهم می‌کنیم تا در صورت تایید تبدیل به فناوری شود.

فکور گفت: در این رویداد دانشجو می‌تواند با هرمیزان تحصیلات با ارائه یک ایده به مرکز و برگزاری جلسات ایده فرد به فرآوری تبدیل شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان ادامه کرد: در کشور تنها دو مرکز بین المللی وجود دارد که اکثر آن‌ها از اقلیم کردستان هستند و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد و بتوان برای جذب دانشجو بین الملل در مراکز استان بهره گرفت‌.

او اضافه کرد: بین‌الملل شدن یکی از مراکز علمی کاربردی استان کردستان نیز در دستور کار‌های استان است و سعی بر این است تا پایان سال جاری باید چند رویداد دوجانبه را با اقلیم کردستان عراق در قالب کارگاه آموزشی کوتاه مدت، نمایشگاه و یا همایشی اجرا کنیم.

فکور ادامه داد: آموزش مهارت‌آفرین در گرو استفاده از اساتید آچار به دست است یعنی از نیروی ماهر و دارای مهارت با عنوان مدرس خبره استفاده می‌شود.

او با بیان این که در استان ۱۳ مرکز آموزشی علمی کاربردی در همه‌ی شهرستان‌ها به جز و دهگلان و کامیاران فعال هستند اضافه کرد: در این مراکز سه هزار و ۳۰۰ نفر مشغول به تحصیل هستند و امسال در مهر ماه نیز هزار و ۲۰۹ نفر پذیرش شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.