مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: کمبود واکسن آنفلوآنزا در اسدآباد نداریم.

ساحل قبادی، مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در رابطه با واکسن آنفلوآنزا در این شهرستان وجود ندارد و واکسن مورد نیاز از نوع خارجی و داخلی تأمین و بین داروخانه‌ها توزیع شده است.

او با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا تأثیری در پیشگیری از بیماری کرونا ندارد، بیان کرد: افراد و به ویژه گروه‌های در معرض خطر حتماً باید در کنار تزریق واکسن آنفلوآنزا، تزریق واکسن کرونا را هم انجام دهند.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد  در ادامه با بیان اینکه کمبود دارویی تعریف خاص از نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دارد، افزود: وقتی کمبود دارویی را کمبود می‌دانیم که بحث برند و نمونه مشابه دارویی وجود نداشته باشد.

قبادی گفت: یک دارو ممکن است نمونه مشابه با برند شرکت‌های دیگر را داشته باشد که می‌توان جایگزین داروی موردنظر کرد و در این رابطه تنها شرکت و نوع برند دارو و یا دُز دارو متفاوت است.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه کمبودی در رابطه با دارو در شهرستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هر نوع کمبود‌های دارویی شهرستان را به صورت ماهیانه بیمارستان و مرکز بهداشت و داروخانه‌های سطح شهر به غذا و دارو دانشکده گزارش می‌دهند ضمن اینکه بررسی و بازرسی‌های غذا و دارو هم در این رابطه برای مرتفع شدن کمبود‌های احتمالی به طور مستمر انجام می‌شود.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در ادامه با بیان اینکه برخی از دارو‌ها از جمله آنتی بیوتیک‌های اطفال و سرم‌ها در برخی از فصول به علت مصرف بالا کمیاب‌تر می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر با توجه به اینکه از فصل گرما خارج شده‌ایم مصرف سرم به نسبت قبل کمتر شده، اما مصرف دارو‌های آنتی بیوتیک اطفال به تبع سراسر کشور به علت شروع فصل سرما بالاست.

او بیان کرد: در حال حاضر ماده اولیه تولید آنتی‌بیوتیک‌های اطفال به کفایت در کشور وجود دارد و شرکت‌های تولیدکننده در حال تولید این آنتی‌بیوتیک‌ها هستند.

قبادی با اشاره به اینکه در رابطه با انسولین نیز برای بیماران دیابتی کمبود و مشکلی در شهرستان نداریم، گفت: انسولین گلارژین با برند‌های توئجو، لانتوس، بازالین و ... تولید می‌شوند و ممکن است در یک مقطع زمانی یک برند خاص به علت وضعیت بازاریابی و فروش یا تصمیم واردکننده کمتر وارد شود یا محموله دیرتر به دست مصرف کننده برسد، اما به طور کلی هیچ کمبودی در زمینه انسولین در شهرستان وجود ندارد و مراجعه کننده‌ای در رابطه با کمبود انسولین نداشته ایم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.