معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:اکنون سه نوع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های استان موجود است و مشکلی برای تأمین این نوع واکسن وجود ندارد.

دکتر قدرت‌الله رستمی افزود: سه نوع واکسن آنفلوآنزا شامل واکسن ایرانی، هلندی و فرانسوی در داروخانه‌های استان موجود است و مردم می توانند برای تهیه آن به داروخانه ها مراجعه کنند.

او با بیان اینکه قیمت نوع ایرانی واکسن در حدود ۲۱۳ تا ۲۱۴ هزار تومان و مشابه خارجی آن ۲۱۰ هزار تومان است، افزود: بسته به نوع واکسن بین ۶ تا ۱۲ ماه اثربخشی دارد که تزریق آن در کمترین حالت شش ماه و در بیشترین حالت ۱۲ ماه مؤثر است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه واکسن آنفلوآنزا در تمام داروخانه‌های سطح استان توزیع شده است، گفت: امسال سهمیه‌بندی‌ها برداشته شده و براساس نیاز استان‌ها واکسن توزیع می‌شود.

رستمی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز فصل پاییز بهتر است افرادی که از نظر ایمنی ضعیف هستند، کودکان، افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های ریوی و افرادی که بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند، نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا را کودکان ۶ ماهه تا افراد بالغ می‌توانند دریافت کنند، تصریح کرد: افرادی هم که به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند می‌توانند بعد از گذشت حدوداً سه تا چهار هفته واکسن را برای ایمنی بیشتر دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار