عضو هیات رییسه مجمع زنانipu با حضور در ۱۴۵ نشست مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی به موضوع زنان توانمند ایرانی و عوامل محدودیت‌ساز بین‌المللی پرداخت.

در حالی که مزدوران رسانه‌ای آمریکا و سعودی ۲۴ ساعته از محدودیت زنان در ایران و عدم رشد و سرخوردگی آنان صحبت می‌کنند؛ الهام آزاد نماینده زنان آسیا_اقیانوسیه و عضو هیأت رئیسه مجمع زنان اتحادیه بین‌المجالس جهانی در این مجمع حضور پیدا کرده است تا نشان دهد که زن ایرانی با قوانین و ارزش‌های اسلامی در دل نظام جمهوری اسلامی قادر به رشد و فعالیت و حضور در مجامع بین‌المللی است. آزاد در یکی از شهرستان‌های محروم و دور دست ایران و در قلب کویر مرکزی ایران متولد شده و اکنون نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ایران است.

او به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدر هیأت پارلمانی به ریاست مجتبی رضاخواه و با همراهی آقایان احمد نادری، عباس گلرو، غلامرضا نوری قزلجه با هدف شرکت در یکصد و چهل و پنجمین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) که در شهر کیگالی کشور روآندا حضور یافتند.

عضو هیات رئیسه مجمع زنان ipu درباره این نشست بین‌المللی که هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: با توجه به تمرکز این اجلاسیه بر موضوع زنان و مهاجرت، تلاش ما در اینگونه سمینار‌های بین‌المللی به طور کلی در راستای دو هدف عمده شکل می‌گیرد.

او ادامه داد: معرفی بانوان ایرانی به عنوان زنانی توانمند با استعداد‌های بسیار در زمینه‌های مختلف و با آمادگی فعالیت هرچه بیشتر در سطوح ملی و بین‌المللی یکی از این اهداف است.

آزاد با اشاره به هدف دوم تاکید کرد: آگاهی دادن درباره عوامل بین‌المللی محدودیت‌ساز از جمله انواع تحریم‌ها برای زنان ایرانی و مطالبه جدی برای رفع این موانع برای شکوفایی این استعداد‌ها در رأس سخنان مطرح شده واقع شد.

این عضو شورای مرکزی IPU در خصوص دیگر مباحث مطرح شده گفت: راهکار‌هایی برای حمایت از زنان مهاجر و پناه‌جو و خانواده‌های آن‌ها و رفع موانع شرکت فعال‌تر درعرصه‌های مختلف در جامعه ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.