پرواز شرکت آریانا افغان از این پس روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه برقرار است.

مراسم افتتاح رسمی پروازهای شرکت هواپیمایی افغانستان به ایران، شامگاه گذشته (پنجشنبه ۲۱ میزان/مهر ۱۴۰۱)‌ در حضور مسئولان گردشگری، تعدادی از نمایندگان مجلس ایران و رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجای ایران و همچنین کنسول و دیگر نمایندگان سفارت افغانستان و شرکت هواپیمایی «آریانا افغان» که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی کشور به شمار می‌آید، درحالی انجام شد که پیش از این پرواز مستقیم بین ایران و افغانستان از سوی یک شرکت هواپیمایی ایرانی درحال انجام بوده است.

پرواز افغانستان به ایران از سر گرفته شد و از این پس این پرواز در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه برقرار است. پروازهای شرکت هواپیمایی افغانستان به ایران پس از حدود یک سال وقفه، درحالی از سرگرفته شد که فعالان گردشگری در ایران، لغو ویزا بین دو کشور را درخواست کردند.

در ادامه این مراسم، رفعت، نماینده شرکت هواپیمایی آریانا افغان گفت: این شرکت هواپیمایی قبلاً پروازهایی به مقصد تهران و مشهد داشت، بنا به مشکلاتی این پروازها متوقف شده بود. ازسرگیری دوباره این پروازها یقینا به نفع اقتصاد دو کشور است و عزیزان افغان و ایرانی از این صنعت بهره‌مند می‌شوند. تقاضا و درخواست ما از کلیه کسانی که می‌توانند در رونق این صنعت هوایی و گردشگری افغانستان کمک کنند این است که دریغ نکنند. یقینا این اتفاق باعث رشد و شکوفایی دو کشور می‌شود.

هزینه بلیت یک‌طرفه این پروازها از پنج میلیون تا ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ایرانی اعلام شده است.

این شرکت هواپیمایی که از سال ۱۹۵۵ در افغانستان تاسیس شده و هم‌اکنون با ۵ هواپیما به ۱۱ مقصد بین‌المللی پرواز دارد، پیش از تحولات اخیر کشور پروازهایی به ایران داشت که به مدت یک سال متوقف شده بود. نماینده این شرکت گفت: این هواپیمایی نخستین پرواز خود را چهارشنبه گذشته، ۲۰ مهرماه به مقصد تهران انجام داده و قرار است از این پس، در روزهای سه‌شنبه پرواز کابل ـ مشهد ـ کابل، چهارشنبه پرواز کابل ـ تهران ـ کابل و جمعه پرواز کابل ـ مشهد ـ‌ کابل برقرار باشد.

اکبر غمخوار، عضو جامعه تورگردانان ایران نیز با ارائه توضیحاتی درباره شاخصه‌های کشوری که می‌تواند مقصد گردشگری باشد، اظهار کرد:‌ در دسترس بودن یکی از این شاخصه‌هاست که شامل لغو روادید می‌شود. افغانستانی‌های متمولی در سراسر دنیا زندگی می‌کنند که می‌توان آن‌ها را به ایران جذب کرد.

غمخوار با اشاره به هشدارهایی که کشورهای اروپایی و آمریکایی درباره منع سفر به ایران داده‌اند اظهار کرد:‌ درحال حاضر کشورهای همسایه بهترین گردشگران برای ما هستند و آمارها هم نشان می‌دهد که بیشترین گردشگران ایران از کشورهای همسایه هستند زبان و فرهنگمان هم که مشترک است.

غمخوار همچنین گفت:‌ چرا نباید به افغانستان سفر کنیم؟ شاید بزرگترین ظلمی که به افغانستان شد این بود که ما ایرانی‌ها مخصوصا ما که فعال گردشگری هستیم، ‌در این سال‌ها ترسیدیم و به این کشور سفر نکردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار