مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت:هزار و ۲۰۶ مورد نمونه برداری در۶ ماه نخست امسال از مراکز تولیدی این استان انجام گرفته است.

مرتضی واحدپور، مدیر کل استاندارد استان زنجان با تشریح عملکرد این اداره کل در ۶ ماه نخست امسال، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۳۳ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر و ۱۱۰ مورد نیز پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تمدید شده است.

او با بیان اینکه طی مدت یاد شده ۵۷۰ مورد اظهارنامه وارداتی و ۸۷ مورد نیز اظهار نامه صادراتی استان مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در همین مدت ۴۱۸ مورد گواهینامه ایمنی آسانسور صادر و آزمون نمونه مراکز تولیدی نیز هزار و ۱۶۶ مورد بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در ۶ ماه اول امسال بازرسی صنفی طرح طا‌ها در استان هزار و ۹۳۵ مورد بوده است، ادامه داد: نمونه برداری طا‌ها (تولید داخل) ۱۱۰ مورد و آزمون نمونه طا‌ها (تولید داخل) نیز ۱۹۶ مورد بوده است.

به گفته واحدپور در مدت مذکور ۹۹۱ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و خدماتی استان انجام گرفته که این کار طبق برنامه زمان بندی شده صورت می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: در نیمه نخست امسال برای ۱۸ واحد تولیدی متخلف در این استان به علت نداشتن پروانه اعلام جرم شده است.

او افزود: در مدت یاد شده در راستای استاندارد سازی، آموزش و ترویج استاندارد ۶ هزارو ۴۷۹ نفر ساعت برای آموزش مدیران کنترل کیفیت و ۳۶۴ نفر ساعت آموزش کارشناسان استاندارد انجام گرفته است.

واحدپور با اشاره به کالا‌های دارای استاندارد اجباری و تشویقی ادامه داد: منظور از استاندارد اجباری، استانداردی است که اجرای همه یا بخشی از آن در کشور به ترتیبی که در قانون مقرر شده، برای تولید مصرف داخلی، صادرات و یا واردات اجباری می‌شود، اما در استاندارد تشویقی اجرای آن بر حسب قرارداد سازمان با اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.