نامدار از خودکفایی در تولید انبوه ۸۵ درصد از ارتز‌های مصرفی و یا لوازم مربوط به آن‌ها خبرداد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت :از سال ۱۳۸۵ همکاری تنگاتنگی با شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان داخلی آغاز کردیم که حاصلش طراحی، تولید، تست بالینی و تولید انبوه ۸۵ درصد از ارتز‌های مصرفی و یا لوازم مربوط به آن‌ها بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته تحریم‌ها علیه ایران و نابسامانی بازار ارز ، صدمات بزرگی را به جامعه توان‌خواه و افراد دچار مشکلات جسمی و حرکتی زد و عدم پوشش بیمه‌های پایه برای خدمات ارتز و پروتز نیز، فشار این مشکلات بر مردم را چندین برابر کرد که در این شرایط اگر امکان اتکا به تولیدات داخل را نداشتیم؛ وضعیت بسیار بحرانی می‌شد.

او تاکید کرد: اکنون مراکز ارتوپدی فنی جمعیت هلال احمر در حوزه ارتز بخشی از نیاز‌های خود را از تولید داخلی استفاده می‌کنند که این تولیدات حاصل همکاری مادی، معنوی و پژوهشی هلال احمر با بخش خصوصی است.

پیمان نامدار ادامه داد: توفیق در تولید داخلی بعضی از ارتز‌ها متکی به همکاری واحد تحقیق و توسعه توانبخشی جمعیت هلال احمر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های تولیدی داخلی اعم از دانش‌بنیان و عادی بوده است که البته همه این تلاش‌ها بر بستر تجربه طولانی و تجهیزات قابل توجه هلال احمر کشورمان در حوزه ارتوپدی فنی به سامان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.