رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: بخش مردمی امروز در کانون‌های بسیج در سراسر کشور متجلی شده که در حوزه‌های تخصصی متنوع مشغول به فعالیت و خدمت است.

جواد جمیری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در نشست با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اهمیت حضور بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری، فعالیت در مناطق محروم و به ویژه حضور فعال در عرصه فرهنگ و هنر گفت: بخش مردمی بسیج، امروز در کانون‌های بسیج در سراسر کشور متجلی شده که در حوزه‌های تخصصی متنوع مشغول به فعالیت و خدمت است.

وی با اشاره به دو راهبرد اصلی آموزش و تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی و همچنین نقش آفرینی هنرمندان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی از طریق هنر تاکید کرد: فعالیت‌های گسترده بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی در بین مردم نیازمند انعکاس از دریچه هنر است و تلاش شده تا این هدف در گستره‌های موضوعی دیده شود.


بیشتر بخوانید


وی ضمن قدردانی از رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر مردمی کردن فرهنگ و هنر اظهار کرد: در این راستا رویکرد ما نیز این است که اساتید، نخبگان وپیشکسوتان فرهنگ و هنر بیش از پیش به مردم نزدیک‌تر و هنر خود را در خدمت باور‌ها و مشکلات مردم قرار دهندو به مردم پایه شدن فرهنگ و هنر کمک نمایند.

جمیری با اعلام آمادگی همکاری بسیج هنرمندان با فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مشارکت در مسائل فرهنگی هنری و محور‌های همچون تصمیم سازی، تصمیم گیری و یا حکمرانی و یا گفتمان بین اهالی فرهنگ و هنر اظهار امیدواری کرد که با ثبت و ایجاد تشکل‌ها و کانون‌های مردمی در بزنگاه‌ها بتوان فرهنگ و هنررا یاری کرد.

وی اظهار کرد: با مشارکت هنرمندان در راه اندازی پایگاه‌های مردمی تعامل دوسویه در انتقال تجربه، دانش و مهارت اصحاب فرهنگ و هنر به پایگاه‌های مردمی از دل مردم برای تعالی فرهنگ و هنر به جامعه فرهنگی و هنری افزوده خواهد شد.

پیام احمدی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این دیدار با بیان این نکته که اهالی هنر، رسانه و فرهنگ در بین مردم و اقصی نقاط و در مراکز مختلف همچون مساجد به عنوان خادمان فرهنگ و هنر با راه اندازی تشکل‌های ثانویه بطور مثال تشکل تئاتر مسجد، خبرنگاران مسجدی و ... توان مردمی نمودن فرهنگ هنر را دارند؛ افزود: اصحاب هنر و فرهنگ تجلی عشق و محبت الهی هستند و این مهم در آثار فرهنگی هنری‌شان نمود می‌یابد و به باور می‌نشیند و فرهنگ مطلوب جامعه اسلامی را پدیدار می‌سازد.

احمدی در پایان از حضور رئیس بسیج هنرمندان کشور در استان و درجمع مسئولین کانون و تشکل‌های هنری قدردانی کرد.

شایان ذکر محسن کریمی مسئولیت سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری را عهده دار است که محل استقرار این سازمان در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار