رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی گفت: ارتکاب جرایم سایبری در امسال نسبت به مدت مشابه سال گدشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات (فتا) خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال، سهم جرایم در حوزه غیر اخلاقی ۲۱ درصد، سهم جرایم اقتصادی ۶۲ درصد و سایر جرایم ۱۷ درصد است و بیشترین جرم صورت گرفته مربوط به برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی است.

او افزود: خوشبختانه فراوانی جرم در حوزه ارز دیجیتال به دلیل نزولی بودن بازار، کاهش نسبی دارد، در مواقع صعودی بودن بازار بسیاری از کاربران بدون داشتن اطلاعات و آگاهی لازم از روی هیجان وارد بازار می‌شوند که فرصت مساعدی برای کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از ناآگاهی شهروندان رقم می‌خورد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در خصوص مهمترین پرونده‌های جرایم سایبری در سال جاری تا کنون ادامه داد: دستگیری باند کلاهبرداری در قالب ارائه انواع گواهینامه خودرو و موتوری، شناسنامه و مدرک تحصیلی از آن جمله است که در این پرونده چهار نفر مرد که مرتکب بیش از ۶۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری شده بودند دستگیر شدند.

جهانشیری بیان کرد: دستگیری باند کپی کارت‌های بانکی از دیگر پرونده هاست که در این پرونده نیز چهار نفر با رقم کلاهبرداری بیش از ۸۰۰ میلیون تومان دستگیر شدند.

او تصریح کرد: باند توزیع و فروش دارو‌های سقط جنین و خدمات مربوط به این حوزه در کلینیک‌های غیر مجاز نیز از پرونده‌های مهم سال جاری است که سه مرد و ۲ زن در این پرونده دستگیر شدند همچنین باند فروش ادوات قمار و محصولات جنسی که با فعالیت گسترده در فضای مجازی و صفحات اینستاگرامی و تلگرام برای فروش این محصولات فعالیت داشتند متلاشی و سه نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: تقویت پلیس فتا در شهرستان‌های استان، تقویت توان عملیاتی و علمی کارکنان، تقویت آزمایشگاه جرم شناسی و تلاش برای ارتقای کیفی در حوزه عملکرد مجموعه در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.