مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در تقسیمات درون سازمانی، شهر زاهدان را به ۱۲ محله تفکیک کرده ایم و با توجه به دو مولفه نرخ سرانه فضای آموزشی و تراکم دانش‌آموزی این مهم انجام گرفته است.

میثم لک زایی در جلسه شورای شهر زاهدان با تشریح وضعیت ساخت و ساز مدارس در شهرستان ها و مناطق استان بویژه زاهدان گفت: اولویت ساخت مدارس در مناطقی است که سرانه فضای آموزشی کمتری و تراکم دانش آموزی بیشتری دارند و معمولا این موضوع به حاشیه شهرها بر می گردد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: آنچه به دنبال آن هستیم تحقق و توسعه عدالت آموزشی و کاهش فاصله نرخ سرانه فضاهای آموزشی با میانگین کشوری است.

لک‌زایی بیان داشت: در سال جاری ساخت تعداد ۱۶۵ کلاس درس برای حاشیه شهر زاهدان تعریف شده که در نوع خود مثال زدنی و بی نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با هدف توسعه رشته های مهارتی، تعداد ۶ هنرستان دارالفنون در استان در حال ساخت است و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان تعداد ۶ پروژه هنرستانی دیگر نیز مصوب گردید که بزودی فرآیند احداث آن نیز آغاز خواهد شد و اگر زمین آن در زاهدان تامین گردد در این راستا اقدام خواهیم کرد.

لک‌زایی گفت: در سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ ۱۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی در مسیر ساخت و توسعه فضاهای آموزشی هزینه گردیده و قطعا این رقم در سال مالی جدید افزایش خواهد یافت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: موضوع تامین فضاهای آموزشی در شهرک های بالای ۲۰۰ واحد مسکونی بر عهده اداره کل مسکن و شهرسازی بوده و خواهد بود.

وی بیان کرد: کار تبدیل مدارس تخریبی و با قدمت بالا به فضای آموزشی استاندارد نیز در دستور کار مجموعه نوسازی مدارس استان قرار دارد و در زاهدان نیز ابن مهم در حال انجام است.

لک‌زایی گفت: در مدارسی که علمک گاز نصب شده، فرآیند گازدار کردن و گازکشی مدارس انجام شده یا در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.