مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص در همه مناطق اولویت آموزش و پرورش در ساماندهی معلمان است.

میرعبدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تفتان گفت: کرونا ثابت کرد که هیچکس نمی‌تواند نقش معلم را در جامعه ایفا کند.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در دیدگاه اسلامی گفت: در سنت و سیره پیامبر اسلام مدرسه همسنگ با مسجد است و هر جا که مسجد آباد است مدرسه هم باید آباد باشد.

میرعبدی با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه‌های جامعه هستند تصریح کرد: نباید اجازه دهیم حتی یک استعداد از بین برود و نسبت به همه دانش آموزان بازمانده از تحصیل شرعا، اخلاقا و عرفا مسئول هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: نوجوانان هم مستعد صعود هستند و هم مستعد سقوط؛ بنابراین برنامه ریزی برای صعود آنان رسالت آموزش و پرورش است و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها نیز باید آموزش و پرورش را در انجام این وظیفه همیاری کنند.

میرعبدی ادامه داد: معلم، مدرسه و والدین همه و همه در تربیت صحیح تاثیر گذار هستند و در این زمینه به حداقل رساندن تعارض‌های تربیتی در خانه و مدرسه بسیار مهم است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی برای جذب حداکثری دانش آموزان در مدارس خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان طرح سنجش در مدارس روستایی و عشایری کاملا رایگان انجام می‌شود.

میرعبدی مشارکت مردم استان در مدرسه سازی و همراهی و همکاری با خیرین را مهم دانست و گفت: اگر دانش آموزان ببینند که خانواده و مردم روستای آنان در ساخت مدرسه مشارکت دارند، قطعا در حفظ و نگهداری آن کوشا خواهند بود.

وی با بیان اینکه استعداد‌های نابی در مدارس عشایری داریم، گفت: توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص در همه مناطق اولویت آموزش و پرورش در ساماندهی معلمان است و بر همین اساس امسال ساماندهی معلمان با اولویت مدارس عشایری، روستایی و سپس شهری انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار