فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت:به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت اراضی استان قرار دارد.

امیرسعید باقری با بیان اینکه اراضی تحت پوشش یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۰۸ شهر واقع شده‌اند، گفت: در راستای حفاظت از این اراضی اقدامات پیشگیرانه در سه بخش وضعی، اجتماعی و فرهنگی، بازدید و بازرسی از یگان‌های مستقر در شهرستان‌ها) و آموزش انجام می‌شود.

او با تأکید بر اینکه به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت این یگان قرار دارد، افزود: در شش ماه نخست امسال برای اطلاع‌رسانی با نصب ۱۰۴ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدار‌های لازم اعلام شده تا مردم استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال است.

باقری با بیان اینکه امسال تاکنون میزان گشت‌زنی تیم‌های عملیاتی این یگان بیش از ۳۴ هزار ساعت بوده است، گفت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت‌زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ادامه داد: سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه‌روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال است و در نیمه نخست امسال نیز ۴۵ گزارش از طریق این سامانه دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفت.

او بیان کرد: در راستای افزایش آگاهی نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی و دولتی استان اصفهان امسال برای عوامل یگان حفاظت اراضی استان، شش دوره آموزش عملی و میدانی و ۲۰ جلسه آموزش تئوری برگزار شده و بر این اساس ۸۰۰ نفرساعت آموزش دیده‌اند.

باقری خاطرنشان کرد: دقت، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به همراه اقدامات پیشگیرانه و شبانه‌روزی به ویژه در ایام تعطیلات و اجرای طرح‌های تشدید حفاظت اراضی ملی و دولتی استان منجر به ایجاد امنیت پایدار در این حوزه به منظور حفظ بیت‌المال و کاهش جرم زمین‌خواری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار