مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی صرفا نداشتن بیماری جسم نشانه سلامتی نیست و نداشتن روان سالم بیماری محسوب می‌شود.

موسوی گفت: امیدواری، داشتن هدف، رو به رشد بودن و پویایی، مهربانی و عشق ورزی، صبوری در مشکلات، داشتن اعتماد به نفس، منطق پذیری، اهل گفتنان بودن و پایبند به یک سیستم ارزشی از مهم‌ترین علائم داشتن یک روان سالم است.

او افزود: سالم کسی است ک در سختی‌ها بتواند مقاومت کند از بدی‌هایی که در حق او شده چشم پوشی و گذشت داشته باشد و بتواند در مشکلات تاب آوری داشته باشد و بعد از حل مشکل آن را رها کند و به مشکل دیگر فکر نکند.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: فرد سالم باید بتواند درحال زندگی کند، گذشته را رها کند و افکار منفی خود را در مورد آینده‌ای کنار بگذارد و بتواند خودش را بپذیرد و آنچه که هست به دیگران معرفی کند نه آنچه که نیست.

او افزود: فرد سالم دارای امور نباتی درست مانند خوردن و خوابیدن است و در صورت وجود مشکل از امور نباتی خود و تحصیل و کار دست نمی‌کشد و به زودی خود را از پا در نمی‌آورد و سعی می‌کند افراد را با خلق و خو‌های متفاوت دوست داشته باشد و با اطرافیان ارتباط سالم برقرار می‌کند.

موسوی تصریح کرد: فردی که دارای سلامت روان است سعی نمی‌کند از روش‌های مختلف جلب توجه همگان باشد، به دنبال تشکیل خانواده است و به دنبال کینه دوزی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.