رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: در حال حاضر ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کنند که سبب افزایش ضریب فناوری در دامپزشکی شده است.

حامد زارعی رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: تحولات بزرگ و اساسی در دامپزشکی کشور شروع و برنامه‌های اساسی برای ورود فناوری‌های نوین به این عرصه تدوین شده است.

او افزود: با تلاش‌های انجام گرفته به زودی نخستین پارک علم و فناوری دامپزشکی در کشور به بهره برداری می‌رسد که با زیرساخت‌های این پارک، بسیاری از مشکلات سنتی این حوزه برطرف می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ادامه داد: در راستای ارتقای دامپزشکی کشور، با اجرای بخشنامه هایی ظرف چند ماه آینده نقش آفرینی بخش خصوصی در عرصه دامپزشکی کشور افزایش خواهد یافت و بسیاری از اختیاراتی که در چند سال گذشته از آن‌ها سلب شده بود دوباره بازخواهد گشت.

زارعی بیان کرد: مردم داری یکی از بزرگترین اهداف دولت سیزدهم است که تلاش می‌شود این امر در بخش‌های مخلتف از جمله حوزه دامپزشکی نیز تسری یابد از این رو هموارسازی بستر حضور متخصصان در حوزه دام و دامپزشکی و تسریع در صدور پروانه از مهمترین اولویت‌ها در مسیر حمایت از تولیدکننده است که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

او تصریح کرد: فعالان حوزه دامپزشکی نسبت به تلاش و اهمیت اقداماتی که انجام می‌دهند پرداختی کافی دریافت نمی‌کنند و در واقع آن‌ها به نوعی جهادگونه در این مسیر تلاش می‌کنند.

یک متخصص دامپزشک همانند یک فرمانده نظامی برای جامعه مهم است

محسن داوری فرماندار مشهد گفت: سلامت و امنیت ۲ نعمت و اولویت بزرگ برای جامعه است که موضوع سلامت آن ارتباط مستقیمی با متخصصان دامپزشک دارد.

او افزود: دامپزشکان با تلاش برای پرورش دام سالم، غذای سالمی را وارد بازار می‌کنند که نقش بسیار حائز اهمیتی در رشد یک انسان سالم دارد و در واقع همانند یک فرمانده در حوزه نظامی، آن‌ها در حوزه سلامت عمل می‌کنند.

فرماندار مشهد ادامه داد: حضور انسان سالم، علاوه بر افزایش معیار‌های سلامتی در جامعه به نحوی سبب رشد معیار‌های امنیت نیز می‌شود که همین امر نشان از مسئولیت خطیر دامپزشکان در یک کشور دارد.

داوری بیان کرد: فعالان حوزه سلامت جامعه به خصوص دامپزشکان، باید با شناخت جایگاه خویش و همچنین برنامه ریزی درست، مسئولیت‌ها را به درستی انجام دهند.

او تصریح کرد: تغذیه سالم یکی از زیر مجموعه‌های اقتصاد است که اکنون دشمنان کشور آن را نشانه گرفته اند از این رو مسئولیت دامپزشکان نیز بسیار حساس و قابل اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.