مدیر کل حفاظت محیط زیست خراستن رضوی گفت: ۱۹ مهرماه سالروز شهادت محیطبان حسین صادقی، تنها محیطبان شهید خراسان رضوی است.

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن عرض تبریک و تسلیت هفدهمین سالگرد شهادت شهید حسین صادقی را به خانواده محترم آن شهید، دوستداران و جامعه حفاظت محیط زیست کشور، گفت: امیدواریم به عنوان میراث داران این شهدای والامقام توفیق خدمتگزاری صادقانه را داشته باشیم.

او افزود: محیطبان شهید حسین صادقی از مأمورین اجرایی گارد حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بود که در تاریخ ۱۳۵۲/۱۱/۲۸ در خانواده متدین و مذهبی در مشهد مقدس متولد و پس از اتمام دوره متوسطه باتوجه به علاقه مندی قبلی به طبیعت و حیات وحش، در سال ۱۳۷۵ در دانشگاه بیرجند در رشته کاردانی محیط زیست مشغول تحصیل شد.

اله پور بیان کرد: پس از اتمام تحصیلات در تاریخ ۱۳۸۱/۱۱/۲۰ به استخدام سازمان حفاظت محیط زیست به صورت رسمی-آزمایشی درآمد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: وی از اواخر سال ۱۳۸۱ به عنوان محیطبان در حوزه شهرستان سبزوار –پناهگاه حیات وحش شیراحمد- به امر مقدس صیانت از آیات الهی و حفاظت از مواهب طبیعی مشغول فعالیت بود که در بعدازظهر مورخ ۱۳۸۴/۷/۱۹ در حین انجام مأموریت شغلی و گشت زنی در محدوده پناهگاه حیات وحش شیراحمد با یکی از همکاران خود به نام ابراهیم ابارشی توسط گروهی از اشرار مسلح، با زبان روزه ناجوانمردانه به رگبار گلوله بسته و شهید شد و محیطبان همراه وی نیز مجروح شد.

او تصریح کرد: برای یادبود این شهید بزرگوار در محل شهادتش یادمانی ساخته و پاسگاه محیطبانی شیراحمد و سالن جلسات این اداره کل نیز به نام این شهید والا مقام مزین شد، تا ادای احترامی به مقام شامخ آنان و یادآوری رشادت‌های محیطبانان از جان گذشته باشد.

اله پور تاکید کرد: بی تردید، یاد، خاطره و ایثارگری‌های خالصانه‌ی این شهید ارجمند در سطوح مختلف حفاظت از آب و خاک ایران اسلامی، الهام بخش تمامی دلدادگان به طبیعت و نسل‌های امروز و فردای این مملکت خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.