عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سبک زندگی مردم در سالیان اخیر دستخوش تغییراتی شده که اصلاح این روند از اولویت‌های نخست حوزه طب ایرانی است.

ملیحه متوسلیان عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طب ایرانی و مکمل، معیار‌های تغذیه سالم، خوردنی‌ها و آشامیدنی ها، آب و هوا، حرکت و سکون، مدیریت حالات روحی و روانی، حفظ مواد ضروری در بدن و دفع مواد زائد از بدن در سبک زندگی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه طب ایرانی منبعی غنی در امر پیشگیری و درمان و کمک به سلامت جامعه است، افزود: پس از موضوع اصلاح سبک زندگی، بحث درمان ناباروری از جمله مهمترین اولویت‌ها در حوزه طب ایرانی و مکمل است که در این عرصه، متخصصان تلاش می‌کنند در حوزه جوانی و افزایش جمعیت ایفای نقش کنند.

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور حداقل یک متخصص طب ایرانی و مکمل در هر بیمارستان را ضروری خواند و ادامه داد: با توجه به نقش و اهمیت متخصصان طب ایرانی و مکمل در سلامت جامعه و اثرپذیری آنان در درمان بیماران بستری، حضور این گروه از متخصصان علاوه بر سلامت‌کده‌ها، بیش از گذشته حائز اهمیت است.

متوسلیان بیان کرد: از آنجا که در طب سنتی ایرانی، تمامی اندام‌ها در کنار هم مورد معاینه و درمان قرار می‌گیرد، همکاری متخصصان طب ایرانی و مکمل با مجموعه‌ای از پزشکان متخصص رشته‌های مختلف اقدامی موثر در امر درمان بیماران به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: مشهد از سابقه بالایی در حوزه طب ایرانی و مکمل برخوردار است و نام دانشکده طب ایرانی و مکمل این شهر به عنوان یکی از مراکز آموزشی برتر کشور در این حوزه مطرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار