رییس کل دادگستری خوزستان از آزادی ۱۳۵ نفر از محکومان جرایم غیرعمد این استان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

علی دهقانی در جلسه ستاد دیه استان، گفت: با تلاش اعضای ستاد و خیران و گذشت شکات پرونده، زمینه آزادی ۱۳۵ نفر از مددجویانی که به واسطه جرایم مالی غیرعمد و ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌بردند، فراهم شد.

او ادامه داد: میزان بدهی این افراد بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال بود که ۲۶۰ میلیارد ریال آن توسط شکات پرونده بخشیده شد و بقیه آن توسط خیران و اعضای ستاد مردمی دیه خوزستان تامین و پرداخت شد.

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه عملکرد این ستاد نتیجه یک کار جمعی و مشارکتی است، گفت: ستاد دیه خوزستان از همه کسانی که می‌توانند در این میان گره‌ای باز کنند، دعوت به مشارکت می‌کند.

آقای دهقانی ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان جرازم غیرعمد، یک کار نیک است که هم در ترویج سنت حسنه سازش و هم سنت نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان، موثر است.

او  گفت: این افراد بیشتر به واسطه غفلت و سهل‌انگاری و نبود محاسبه دقیق در تعهدات خود، گرفتار و یا مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند و آزادی آن‌ها خطری برای جامعه ندارد بلکه بازگشت آن‌ها به کانون خانواده و زندگی سالم برای جامعه مفیدتر است.

رییس کل دادگستری خوزستان می‌گوید: پارسال نیز ۳۷۷ نفر مددجوی جرایم غیرعمد با بدهی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، به همت و کمک خیران و اعضای ستاد دیه و گذشت شکات از زندان‌های استان آزاد شدند.

علی دهقانی گفت: هم اکنون ۱۸۴ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های خوزستان هستند که امیدواریم با همت اعضای ستاد دیه و کمک خیران، تدبیر قضات در صدور احکام و گذشت شکات پرونده، تا پایان سال تعداد مددجویان نیازمند در زندان‌های خوزستان به عدد صفر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.