مدیرکل امنیتی انتظامی اتباع خارجی استانداری همدان گفت:اتباع خارجی تا پیش از پایان تاریخ تعیین شده باید نسبت به ثبت درخواست جابه‌جایی اقدام کنند.

مهدی اخوان گفت:با توجه به افزایش ورود اتباع خارجی به کشور، از ابتدای سال جاری با تصمیم وزارت کشور این افراد مشخصات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت ثبت کردند.

او گفت: اتباع خارجی تا پیش از پایان تاریخ تعیین شده ۲۵ مهر امسال باید نسبت به ثبت درخواست جابه‌جایی در سامانه www.kanoonnobat.ir یا دفاتر پیشخوان و تعیین استان‌های قزوین و مرکزی برای اقامت اقدام کنند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری همدان گفت: هزار و ۳۱۷ تبعه خارجی غیرمجاز مقیم استان همدان از تیرماه امسال در طرح شناسایی اتباع شرکت و از طریق دفاتر پیشخوان اطلاعات خود را در سامانه ثبت کردند.

اخوان گفت: «آمایش سرزمینی اتباع شرکت کننده در طرح شناسایی» با هدف ساماندهی اتباع خارجی با محوریت وزارت کشور اجرا شد و این افراد تا سی ام مهر ماه امسال، مجوز اقامت در داخل کشور را دارند.

اخوان گفت: پس از ثبت اطلاعات، برگه موقت اقامت با عنوان «برگه سرشماری» از طریق دفاتر پیشخوان برای فرد و اعضای خانواده آن‌ها صادر  می شود.

به گفته او با توجه به اینکه همدان به عنوان استان ممنوعه برای اقامت اتباع خارجی محسوب می‌شود این افراد باید تا پیش از ۲۵ مهر سال ۱۴۰۱ استان‌های مجاز (مرکزی و قزوین) برای اقامت را از طریق مراجعه به سایت یاد شده یا دفاتر پیشخوان انتخاب کنند.

مدیرکل امنیتی انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان  گفت: در این راستا اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به درگاه نرم افزاری طرح سرشماری به نشانی www.kanoonnobat.ir یا دفاترپیشخوان دولت و نسبت به ثبت درخواست انتقال اقدام کنند.

اخوان گفت: اتباع خارجی حاضر در استان همدان که نسبت به ثبت درخواست جابه جایی اقدام نکرده باشند به عنوان تبعه غیرمجاز محسوب شده و طبق مقررات نسبت به دستگیری و بازگرداندن آن‌ها به کشورشان اقدام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.