مدیرکل امنیتی انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان گفت: هزار و ۱۳۰ تبعه خارجی غیرمجاز مقیم استان در طرح شناسایی اتباع شرکت کرده و از طریق دفاتر پیشخوان اطلاعات خود را نیز ثبت کرده اند.

مهدی اخوان گفت: با توجه به افزایش ورود اتباع خارجی و با تصمیم وزارت کشور مقرر شد این افراد مشخصات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت ثبت کنند.

او گفت: طرح جدید شناسایی اتباع خارجی حاضر در استان‌ها از ابتدای امسال آغاز شده که تاکنون هزار و ۱۳۰ تبعه افغان دراین خصوص اقدام و اطلاعات خود را ثبت کرده اند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همدان گفت: این افراد با حضور در دفاتر پیشخوان و ثبت اطلاعات، مورد سرشماری قرار گرفتند که اغلب آن‌ها به تازگی وارد کشور شده اند.

اخوان گفت: اثر انگشت این افراد دریافت و اطلاعات هویتی و مشخصات مربوطه در سامانه ثبت و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

او گفت: این کار با هدف ساماندهی اتباع خارجی با محوریت وزارت کشور در حال اجراست و این افراد تا سی ام مهر ماه امسال، مجوز اقامت در داخل کشور را دارند.

مدیرکل امنیتی انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان گفت: پس از ثبت اطلاعات، برگه موقت اقامت به افراد داده می‌شود و آن‌ها باید تا پیش از تاریخ تعیین شده به استان‌های مجاز برای اقامت اتباع خارجی مراجعه کنند.

اخوان در ادامه گفت: پس از مراجعه به استان‌های مجاز پیش بینی شده از سوی وزارت کشور، دوباره پرونده هویتی این افراد مورد رسیدگی قرار گرفته و در صورت نداشتن مشکل، مجوز اقامت به آن‌ها داده می‌شود.

به گفته او، همدان جزو استان‌های ممنوعه برای سکونت و فعالیت اتباع خارجی است بنابراین این افراد باید هر چه سریعتر به استان‌های مجاز مراجعه و برای تعیین تکلیف محل سکونت خود اقدام کنند، چراکه در غیر اینصورت از سی ام مهر ماه حضور آن‌ها در این استان غیر قانونی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.