سرپرست دامپزشکی گلستان گفت : در ۶ ماه نخست امسال هیچ نوع بیماری دامی مشترک بین انسان و دام در گلستان گزارش نشده است.

کاووسی گفت:در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۵۰۰ بازدید از تالاب‌ها و آب بندان‌ها و بیش از ۲ میلیون واکسیناسیون فوق حاد برای پرندگان انجام شد و ۷۰۰ هزار قطعه پرنده طیور بومی در گلستان بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

او گفت: در راستای محرومیت زدایی اکیپ‌های جهادی دامپزشک با حضور در مناطق صعب العبور اقدام به واکسیناسیون دام و سم‌پاشی مکان‌های دام می‌کنند که در ۶ ماه نخست امسال ۱۱۰ هزار دام سبک و ۱۵ هزار دام سنگین واکسینه شدند.

او بیان کرد:امسال ۴۹ هزار مورد بازدید از محل‌های عرضه محصولات خام دامی از جمله گوشت قرمز، سفید، مرغ، ماهی، عسل و محصولات لبنی در گلستان انجام شده که تاکنون ۲۳۰ مورد پرونده برای خاطیان در مراجع قضایی تشکیل شده است.

او در مورد کشتارگاه‌های استان بیان کرد: ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور و ۹ کشتارگاه دام در گلستان فعالیت می‌کنند که هفت مورد از این کشتارگاه‌های طیور خط دوم تولید را هم فعال کرده و دارای کد آی‌آر برای صادرات هستند.

او گفت:امسال نیرو‌های دامپزشکی استان ۶۰۰ دوره کلاس آموزشی برای شناخت و کنترل بیماری‌ها برای دامداران، مرغداران و زنبورداران برگزار کرده اند.

استان گلستان یکی از قطب‌های مهم پرورش دام، طیور و آبزیان در کشور است که بیش از ۷۰ هزار بهره بردار در حوزه دامپروری دراین استان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار