فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سبزوار گفت: با شناسایی ۳۰۰ شهید جدید منتسب به شهرستان‌های غربی خراسان رضوی، شمار شهیدان این منطقه به ۲ هزار نفر رسیده است.

سرهنگ پاسدار هادی موحدنیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سبزوارگفت: شهیدان مزبور از طریق کمیته جمع آوری اسناد و آثار شهدای کنگره ملی شهدا شناسایی شده اند که با شناسایی آنان، آمار شهیدان والامقام دیار سربداران، از هزار و ۶۵۴ تن به ۲ هزار شهید افزایش یافته است.

او افزود: در اجلاسیه کنگره شهدا که در سال ۱۳۸۲ در سبزوار برپا شده بود، تعداد شهدای دیار سربداران هزار و ۶۵۴ شهید بود که با پژوهش‌ها و رصد کمیته جمع آوری اسناد، هم اینک اطلاعات بیش از ۳۰۰ شهید جدید دیگر نیز شناسایی شده و در سامانه جامع شهدای دیار سربداران برای عموم مردم قابل مشاهده و بهره برداری شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سبزوار با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدا، شناسایی دقیق شهدا ادامه داد: کمیته جمع آوری اسناد توانسته شهیدانی را که به نوعی منتسب به منطقه سبزوار هستند، شناسایی و اطلاعات آن را ثبت کند.

موحدنیا بیان کرد:با اشاره به برگزاری کنگره ۲ هزار شهید والامقام شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، افزود: با هم اندیشی کمیته‌های ایجاد شده و فراخوان بسیج عمومی برای برگزاری کنگره، از همه ظرفیت‌ها برای برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.